Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

MONA wint Jaarprijs Goede Voeding 1999

Datum nieuwsfeit: 20-10-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Voedingscentrum
MONA wint Jaarprijs Goede Voeding 1999

20-10-99

De Jaarprijs Goede Voeding 1999 is toegekend aan de divisie MONA van Campina Melkunie. MONA ontvangt de Jaarprijs Goede Voeding voor het op de markt brengen van Optimel, een assortiment zuivelproducten zonder vet en toegevoegde suiker. Door het winnen van de Jaarprijs mag MONA een jaar lang bij alle activiteiten rond Optimel het beeldmerk 'Winnaar Jaarprijs Goede Voeding 1999' gebruiken.

De Jaarprijs werd op 20 oktober jl. uitgereikt tijdens een drukbezochte bijeenkomst voor de levensmiddelensector in de Amsterdam ArenA. Carin van Thiel van MONA ontving de bij de prijs behorende schaal uit handen van drs. Carianne Cools, voorzitter van de jury, en Nelli Cooman, ambassadeur voor Goede Voeding.

In aanmerking voor de Jaarprijs komen bedrijven of organisaties, die zich in het afgelopen jaar bijzonder hebben ingespannen voor een gezonder voedingspatroon van consumenten. Volgens de jury past Optimel uitstekend binnen de doelstellingen van de campagne 'Goede voeding, wat let je?'. Door de goede smaak wordt een doelgroep aangesproken die anders zou kiezen voor de halfvolle of volle varianten in het zuivelschap. De jury heeft voorts waardering voor het feit dat Optimel bij de consument niet wordt gepresenteerd als dieetproduct, maar inspeelt op de 'voel je goed'-trend. Hierdoor zal een grote groep consumenten zich aangesproken voelen. De Optimel-lijn bestaat uit Yoghurt, Drinkyoghurt en Kwark in totaal negen smaken.

De Jaarprijs Goede Voeding is een initiatief van het Voedingscentrum in het kader van de vijfjarige campagne 'Goede voeding, wat let je?'. Deze campagne richt zich op het verbeteren van de voedingsgewoonten van de Nederlandse bevolking. De campagneboodschap is: eet meer brood, aardappelen, pasta, rijst, groenten en fruit en kies vaker voor magere of halfvolle producten en producten met minder verzadigd vet.

De Jaarprijs Goede Voeding is voor het derde achtereenvolgende jaar uitgereikt. MONA treedt met Optimel in de voetsporen van Honig Merkartikelen met Wake-up! (1997) en General Biscuits met Vitalinea (1998).

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie