Draagbare notebook-bescherming voor wereldwijd gebruik

Datum nieuwsfeit: 20-10-1999

Nieuw! APC introduceert SurgeArrest Notebook Pro Surge Protector

Draagbare, compacte notebook-bescherming voor wereldwijd gebruik

Utrecht - 20 oktober 1999, - American Power Conversion (APC) breidt haar assortiment van mobiele spanningsadapters voor notebooks die overweg kunnen met alle mogelijke voltages ter wereld, uit. De compacte SurgeArrest Notebook Pro Surge Protector (Professional Series)-productfamilie, biedt waar ook ter wereld bescherming tegen schadelijke wisselstroomschommelingen en spanningspieken in telefoonlijnen. APC speelt eveneens in op de groeiende populariteit van driepunts spanningsadapters voor notebookcomputers. Dit nieuwe product is dan ook compatibel met notebooks die uitgerust zijn met dergelijke adapters.

Betrouwbare mobiele computersystemen worden steeds belangrijker voor het functioneren van bedrijven. De International Data Corporation (IDC) voorspelt dat er de komende vijf jaar meer dan 10 miljoen draagbare computers zullen worden verkocht. Safeware - de meest vooraanstaande bron op het gebied van computerverzekeringen - meldt dat in 1997 24% van alle desktop- en notebook-schades terug te voeren waren op spanningsproblemen, waaronder spanningspieken en blikseminslag.

Schade voorkomen

De APC SurgeArrest Notebook Pro Surge Protector, die werkt met een werkspanning van 100-240 volt, biedt bescherming tegen wisselstroomspanningspieken. Daarnaast is het compacte, draagbare apparaat een beveiliging tegen spanningspieken in telefoonlijnen. Bovendien is hij uitgerust met een zogenaamde Excess Current Detection-functie die potentieel gevaarlijke stroomcondities op telefoonlijnen identificeert. Zo wordt schade aan notebook-modems voorkomen. Deze functie is belangrijk voor zakenreizigers wier productiviteit afhangt van de mogelijkheid om onderweg verbinding te kunnen maken met een netwerk. APC biedt de SurgeArrest Notebook Pro Surge Protector tevens voor alle tweepunts (C8) notebook-spanningsadapters met universele werkspanning.

Wereldwijd compatibel

'In de zakenwereld van nu moet randapparatuur wereldwijd compatibel zijn,' aldus Joe Loberti, general manager van APC's Consumer Network Solutions. 'Door ons aanbod van mobiele stroompiekbeschermers uit te breiden, zorgen we ervoor dat zakenreizigers met een gerust hart op reis kunnen gaan. Geen zorgen meer over de plaatselijke kwaliteit van de stroomvoorziening.'

Prijs en verkrijgbaarheid

De adviesprijs van APC's nieuwe SurgeArrest Notebook Pro Surge Protector is fl.79,- (ex. btw). Het product is vanaf heden leverbaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Wilt u meer informatie over APC's uitgebreide aanbod van netspanningsbeveiligings- en beheeroplossingen, bezoek dan APC's website op www.apcc.com.

APC
American Power Conversion, opgericht in 1981, is een beursgenoteerde onderneming (NASDAQ:APCC) en toonaangevend in het ontwerp, de productie en marketing van noodstroomvoorzieningen en netwerkbeheeroplossingen. Tot het assortiment van APC behoren spanningsonderdrukkers, UPS'en (Uninterruptible Power Supply), apparatuur die stabiele stroomvoorziening bevordert, en non-stop professionele en consulting services. Bovendien geeft het bedrijf speciale software uit voor computers en randapparatuur. De uitgebreide oplossingen van APC, die ontworpen zijn voor thuis -en bedrijfsomgevingen, verbeteren de besturing, beschikbaarheid en de prestatie van communicatie via gevoelige elektronische, netwerken en industriële apparatuur.
APC, dat zijn hoofdkwartier heeft in West Kingston, Rhode Island (VS), behaalde in 1998 een omzet van meer dan 1 miljard US-dollar. Alle genoemde handelsmerken worden impliciet erkend. Additionele informatie over APC en haar wereldwijde end-to-end oplossingen kan worden opgevraagd op de Web site van APC: www.apcc.com

Noot voor redacties