Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 21 oktober 1999
·

Vuurpijl zet bedekking bollenland in brand Noordwijkerhout Gisteravond raakte de stro bedekking van 100 m2 bollenland aan het Westeinde in de brand nadat daar enkele vuurpijlen op terecht kwamen. De pijlen werden afgestoken van een nabijgelegen camping aan het Westeinde. De politie stelde direct een onderzoek in en hield op de camping een 29-jarige Pool aan. Hij had nog een vuurpijl in zijn bezit. De man is aangehouden en overgedragen aan de Vreemdelingendienst. De inzet van de brandweer was niet nodig. Het bedrijf heeft zeker voor enkele duizenden guldens schade opgelopen.

Automobilist merkt te laat voor rood licht stilstaande auto's op Katwijk Een 28-jarige automobilist uit Voorschoten zag gistermiddag op de Tulpstraat te laat dat voor hem twee auto's stilstonden voor het rode verkeerslicht. Een aanrijding was het gevolg. Bij de aanrijding liep de Voorschotenaar nekklachten op. Een 29-jarige automobilist uit Katwijk liep dezelfde klachten op. De andere 25-jarige automobiliste uit Katwijk bleef ongedeerd. Beide slachtoffers werden overgebracht naar het LUMC.

Rijden onder invloed, auto kwijt Rijnsburg
Gisteravond heeft de politie op de Sandtlaan een 61-jarige automobilist uit Katwijk aangehouden die behoorlijk diep in het glaasje had gekeken. Bij de ademanalyse aan het bureau kwam de man wel tot een promillage van 2.50. Het was niet de eerste keer dat de man op het rijden onder invloed werd betrapt. De politie heeft dan ook de auto van de man inbeslaggenomen.

Tasjesroof mislukt Oegstgeest
Een tasjesrover is er gistermorgen in het park aan de Irislaan niet in zijn werk geslaagd. Een 67-jarige vrouw uit Oegstgeest reed door het park met in de fietstas haar tas. De nog onbekende tasjesrover probeerde de tas uit te fietstas weg te pakken. Dit lukte hem echter niet. Het hengsel van de tas brak. De man ging er vervolgens vandoor. Het ging om een ongeveer 25-30-jarige man met een fors postuur die een baseball pet droeg in de kleuren groen en wit. Hij had kort blond haar en droeg een kaki broek en een groen glimmend jack. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Vrouw steekt vriend neer Katwijk
Een 27-jarige vrouw uit Katwijk heeft gistermorgen in haar woning aan de Vreugdeweg haar 31-jarige vriend met een mes gestoken. De vriend woonde bij de vrouw in. De vrouw deed zelf de melding aan de politie. De reden tot de steekpartij is onbekend. De man is met enkele steekwonden overgebracht naar het LUMC. De vrouw is door de politie aangehouden.

Niet luisteren, dan voelen Leiderdorp
De politie heeft gisteravond drie jongens uit Leiderdorp in de leeftijd van 15 en 16 jaar, beboet. De drie bleven als enige van een groep jongeren staan op een schoolplein aan de Buitenhoflaan waar het buiten schooluren verboden is om zich daar op te houden. Aan het verzoek van de politie om daar te vertrekken voldeden de drie niet. Met een boete op zak vertrokken ze alsnog.

Verkeersongeval met letsel Leiden
Een 28-jarige automobilist uit Leimuiden heeft op woensdag 20 oktober omstreeks 08.45 uur letsel opgelopen toen hij met zijn auto in de greppel belandde. De automobilist reed over de Rijksweg A4/Westbaan, komende uit de richting van Amsterdam. De man had niet voortdurend zijn auto onder controle, en raakte in de slip. De auto sloeg over de kop en kwam in de greppel terecht. De man is met een gebroken been en een enkelfractuur per ambulance naar een ziekenhuis in Leiden vervoerd.

Rijden onder invloed Leiden
Tegen een 46-jarige automobilist uit Leiden is proces verbaal opgemaakt nadat hij door surveillerende agent op woensdag 20 oktober omstreeks 19.30 uur was betrapt op rijden onder invloed van alcohol. De automobilist reed over de Top Naeffstraat toen de agenten hem een teken gaven dat hij zonder lichten reed. De automobilist negeerde dit en reed door. De agenten hielden de automobilist aan lieten hem blazen. De man blies 680 ug/l.

Diefstal uit woning door babbeltruc Leiden
Een 82-jarige vrouw heeft op woensdag 20 oktober aangifte gedaan van diefstal uit zijn woning aan de Zijloeverpad. Drie verdachten kwamen bij de vrouw aan de deur met een verkoopverhaal. Een van hen liep vervolgens de woning binnen en zag kans om een geldbedrag uit een portemonne weg te nemen.

Aanhouding mishandeling Alphen aan den Rijn
De politie heeft op dinsdag 20 oktober omstreeks 15.00 uur een 25-jarige Alphenaar aangehouden. De man wordt ervan verdacht op zondag 12 september 1999 een 31-jarige bezoeker van een café aan de Julianastraat letsel te hebben toegebracht aan het gezicht. De bezoeker kreeg na een woordenwisseling een glas in het gezicht gedrukt en moest voor het aanbrengen van hechtingen naar een ziekenhuis in Leiderdorp worden overgebracht.

Verkeersongeval met letsel Gouda
Een 17-jarige bromfietser uit Gouda en zijn 16-jarige passagier hebben op woensdag 20 oktober omstreeks 16.00 uur letsel opgelopen toen zij werden aangereden door een 31-jarige automobilist uit Nieuwkoop. De automobilist reed over de Hanzeweg komende uit de richting van de Nieuwe Gouwe. Op het kruispunt met de Zwolleweg sloeg hij rechtsaf, maar liet hierbij de rechtsrijdende bromfietser die rechtdoor ging niet voorgaan. De bromfietser en de passagier liep schaafwonden op aan armen en benen.

Kop/staart aanrijding Rijksweg N11 Bodegraven
Op woensdag 20 oktober omstreeks 16.15 uur heeft op de Rijksweg N11 een kopstaart aanrijding plaatsgevonden tussen drie auto's. Door de noodzaak van het verkeer remden een aantal automobilisten. Een 56-jarige automobilist kon niet tijdig zijn auto tot stilstand brengen. Hierdoor onstond er een kopstaart aanrijding. Een 54-jarige automobiliste is met nek- en rugletsel naar een ziekenhuis in Gouda vervoerd.