Politiebericht provincie Groningen

Berichten districten Noord, Midden, Oost en West

Donderdag, 21 oktober 1999

Hoogezand: zakkenrollerij
Gistermiddag is een 63-jarige inwoonster van Hoogezand, die in het winkelcentrum Gorecht Oost in haar woonplaats aan het winkelen was, haar portemonnee ontstolen. In de portemonnee die de vrouw in haar jaszak droeg zat f 85.-. Het slachtoffer heeft niets van de diefstal gemerkt.

Muntendam: winkeldiefstal
Gistermiddag heeft de politie in de Kerkstraat in Muntendam een 21-jarige inwoonster van die plaats aangehouden, die kort daarvoor een pakje sigaretten in een winkel had ontvreemd. Op het politiebureau ontkende zij de diefstal te hebben gepleegd. De verdachte kreeg een boete van driehonderd gulden.

Ten Post / Stedum: snelheidscontroles
Gisteren zijn er in Ten Post en in Stedum op de N 360 en de N 46 snelheidscontroles gehouden. Van de 2700 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen, kregen 16 bestuurders een bekeuring voor het te hard rijden.

Garrelsweer: snelheidscontrole
Gistermorgen hield de politie op de Provincialeweg N 360 in Garrelsweer een snelheidscontrole. 509 automobilisten passeerden de controlepost. 30 bestuurders kregen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Uithuizen: inbraak in winkel
Gisternacht is in een winkel aan de Hoofdstraat Oost in Uithuizen ingebroken. Door vernieling van de toegangsdeur van het pand konden de daders binnenkomen. Er is voor tienduizenden guldens aan onderkleding meegenomen. De politie stelt een uitgebreid onderzoek in.

Appingedam: winkeldiefstal
Gisteravond heeft de politie een 28-jarige inwoner van Delfzijl op het Overdiep in zijn woonplaats aangehouden die in een winkel twee pakjes scheermesjes had gestolen. De verdachte kreeg een boete van driehonderd gulden.

Saaksum / Feerwerd: snelheidscontroles
Gisteren heeft de politie in Saaksum en Feerwerd op de Roodehaansterweg en het Aduarderdiep snelheidscontroles gehouden. Er werden in totaal 225 bestuurders van motorvoertuigen gecontroleerd; 44 bestuurders kregen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Winschoten: rijden onder invloed
Vannacht is een 25-jarige bestuurder van een bestelauto uit Oude Pekela in de J.A. Koningstraat in Winschoten bekeurd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de verdachte 1.3 promille alcohol in zijn bloed had. De politie wilde het rijbewijs van de verdachte invorderen, maar hij verklaarde, dat het weg was of dat het bij zijn vader lag. De auto is achter het politiebureau gestald.

Musselkanaal: man gewond na messteken
Gisteravond is een 27-jarige bewoner van het asielzoekerscentrum in Musselkanaal door een 17-jarige medebewoner van het centrum met een mes gestoken. De oorzaak van de vechtpartij is niet bekend; de politie stelt een nader onderzoek in. Het slachtoffer is met enkele steekwonden aan zijn benen naar het ziekenhuis overgebracht. De verwondingen lieten zich niet ernstig aanzien. De verdachte is voor nader verhoor ingesloten.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.