3Com introduceert nieuwe generatie netwerkkaarten

Datum nieuwsfeit: 21-10-1999
Persbericht 3Com Benelux

3Com introduceert nieuwe generatie netwerkkaarten

Nieuwe technologie ontlast netwerk en verbetert performance, beveiliging en beheer

Maarssen / Brussel, 21 oktober 1999 - 3Com introduceert een nieuwe klasse high-performance netwerkkaarten op de Europese markt. De nieuwe EtherLink 10/100 PCI-kaarten zijn uitgerust met een door 3Com ontwikkelde ASIC (taak-specifieke chip), 3XP processor en on-board encryptiechip. Ze danken hun prestaties aan het feit dat ze het Microsoft Windows 2000 besturingssysteem in staat stellen elementaire netwerktaken over te hevelen naar de geïntegreerde 3XP processor, wat resulteert in veilige, betrouwbare verbindingen en optimale systeemperformance.

Technisch geavanceerd dankzij strategische samenwerking De EtherLink 10/100 PCI kaart met 3XP-processor is het resultaat van strategische allianties die 3Com begin dit jaar sloot met Microsoft, VLSI en ARM.

In januari 1999 sloten 3Com en Microsoft een strategische alliantie voor versnelde introductie van een nieuwe generatie geconvergeerde netwerken. Bij geconvergeerde netwerken, ook wel multi-service netwerken genoemd, worden verschillende verkeerstypen, zoals spraak, data en videoverkeer, over één netwerk geleid. Een van de kernpunten van de samenwerking is de gezamenlijke ontwikkeling van een processor-georiënteerde technologie voor hogere netwerkperformance op Windows 2000 desktops, werkstations en servers. 3Com en Microsoft ontwierpen een Windows 2000 offload-interface die essentiële TCP/IP en beveiligingsfuncties van Windows 2000, zoals IPSec en TCP-segmentatie, overhevelt naar de 3XP processor op de netwerkkaart, hetgeen de systeemprocessor ontlast en de netwerkdoorvoer aanzienlijk verhoogt.

Beveiliging met VLSI
3Com ontwikkelde met VLSI een encryptiechip die op unieke wijze data voor transport tussen desktop en netwerk versleutelt, met volledige ondersteuning van de IPSec-specificatie. Bij gebruik van de netwerkkaarten met encryptiechip stijgt de doorvoer van 20 naar 50 Mbps, terwijl de CPU-belasting met 35% afneemt. De Etherlink 10/100 PCI netwerkkaart met 3XP processor levert krachtige data-encryptie zonder enige negatieve gevolgen voor de PC-performance of de netwerkdoorvoer.

Processorontwikkeling met ARM
3Com gebruikt technologie van ARM voor de nieuwe 3XP processor. Deze bevat een ARM9-kern met 10/100 Ethernet-MAC, waarmee gebruikers de beschikking krijgen over een aantal intelligente, economische high-performance netwerkoplossingen. Met de nieuwe 3XP-processor ondersteunen 3Com's EtherLink-kaarten een gedistribueerde verwerkingsarchitectuur waarbij systeem- en netwerkprestaties worden geoptimaliseerd door netwerktaken van de systeem-CPU over te dragen naar de netwerkkaart.

DynamicAccess voor hogere intelligentie
3Com's EtherLink 10/100 PCI netwerkkaarten met 3XP-processor worden geleverd met 3Com's gestandaardiseerde DynamicAccess technologie. DynamicAccess biedt slimme oplossingen voor complexe systeemproblemen, zodat IT-beheerders stevige grip hebben op systemen en netwerkapplicaties en kritische processen kunnen optimaliseren. DynamicAccess biedt onder meer:
Verkeerspriorisatie/Class of Service (CoS) - geeft tijdgevoelige data voorrang boven andere informatie, zodat bedrijfskritische en multimediale applicaties, zoals spraak, optimaal kunnen draaien (op basis van IEEE 802.1p).
Efficiënte Multicast Control - verhoogt de netwerkperformance door multicast-flooding in geschakelde LANs tegen te gaan. Enhanced Remote Wake-Up - Stelt IT-beheerders in staat om PC's op afstand te starten, zodat updates en systeem-inventarisaties na kantoortijd - dus kostenbesparend - kunnen worden uitgevoerd; helpt ook switches en routers up-to-date houden.
Managed PC Boot Agent - biedt opstart- en herstelfuncties ook als het besturingssysteem niet opkomt.

Beschikbaarheid
De 3Com Etherlink 10/100 PCI netwerkkaarten met 3XP processor komen in oktober beschikbaar en worden geleverd als losse kaarten of in pakketten van 25 of 100 stuks. Directe ondersteuning is beschikbaar via 3Com's Knowledgebase webservice op www.knowledgebase.3com.com.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie