Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 21-10-1999

Donderdag 21 Oktober

VERDACHTEN DRUGDEALEN HAMBAKEN AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag zijn een 31-jarige man en zijn 26-jarige vriendin in hun woning aan de Harp in de wijk De Hambaken in 's-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van het dealen in harddrugs.Uit onderzoek van de politie was gebleken dat het tweetal regelmatig drugs verkocht vanuit het pand. Bij een huiszoeking werden in de woning o.a. enkele tientallen XTC-pillen en enkele zakjes met vermoedelijk verdovende middelen aangetroffen. De verdovende middelen en materialen voor het afwegen en gebruiken van drugs zijn inbeslaggenomen. De vrouw is gisteren na verhoor heengezonden. De mannelijke verdachte is inverzekeringgesteld.

VERDACHTE BEDREIGING AANGEHOUDEN (Hintham)

Woensdagavond is een 35-jarige Vlijmenaar op het Hoogveld in Hintham aangehouden voor bedreiging van een 51-jarige bewoonster en vernieling van een ruit. De man kan kennelijk niet verkroppen dat de vrouw anderhalf jaar geleden een relatie met hem heeft beëindigd. Sinds die tijd bedreigt hij de vrouw regelmatig. Gisterenavond kwam hij weer bij de vrouw aan de deur. Hij bedreigde haar en toen hij niet werd binnengelaten sloeg hij een grote thermopaneruit kapot. Het slachtoffer had inmiddels de politie gebeld die de verdachte heeft aangehouden en ingesloten.

GEWONDE MAN HULPELOOS ACHTERGELATEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgen is bij een aanrijding op de Maassingel in 's-Hertogenbosch een 54-jarige inwoner uit die plaats ernstig gewond geraakt. De veroorzaker van de aanrijding ging er te voet vandoor, "zijn "auto en het slachtoffer achterlatend. De politie zoekt getuigen. Het 54-jarige slachtoffer controleerde langs de kant van de weg of de aanhangwagen achter zijn auto goed vastzat. Op dat moment reed de onbekende bestuurder van een Opel Kadett tegen de aanhanger. Het slachtoffer werd geraakt door de aanhanger en liep bij de aanrijding onder andere een beenfractuur op. De Opel Kadett bleek gisteren in Sliedrecht te zijn on tvreemd De inzittende van de gestolen auto, een ca. 40-jarige blanke man met donkerblond halflang haar en gekleed in een donkerkleurige driekwart lange jas, liet het slachtoffer zwaargewond achter en is er te voet vandoor gegaan in de richting van de Lagelandstraat. De veroorzaker van de aanrijding is gezien de sporen vermoedelijk gewond aan zijn hoofd. De politie heeft hem ondanks een uitgebreide zoekactie niet meer aangetroffen. Getuigen worden verzocht contact op te nemen met politie District Den Bosch 073-6991699.

VERDUISTERING ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgen is door de directeur van een transportbedrijf aan de Rietveldenweg in 's-Hertogenbosch aangifte gedaan van verduistering in dienstbetrekking door een chauffeur. De chauffeur zou enige weken geleden en pakket hebben afgeleverd in Breda, waarna hij de geïnde gelden, ruim dertienhonderd gulden, niet op zijn werk heeft afgedragen. De man is sinds die tijd niet meer op zijn werk verschenen. De politie onderzoekt de zaak.

ONEERBARE VOORSTELLEN (Rosmalen)

Woensdagmiddag is een 50-jarige wandelende Rosmalense op de Bredestraat in Rosmalen lastiggevallen door een man op een fiets.Hij vroeg de vrouw aanvankelijk de weg. Daarna bleef hij naast de vrouw fietsen en deed haar allerlei oneerbare voorstellen. Signalement man Lengte ca. 1.70 meter, leeftijd begin 20, sprak ABN, kaalgeschoren hoofd en gekleed in een zwarte broek met een blauw/wit trainingsjack. Hij verplaatste zich op een splinternieuwe donkerblauwe Gazelle fiets.

RIJDENDE AUTO IN BRAND (Heesbeen)

Van woensdag op donderdag is op de Grotestraat in Heesbeen een auto onder het rijden in brand gevlogen. Een 36-jarige Heusdenaar zag plotseling vlammen onder de motorkap vandaan komen en wist zijn Citroën BX tot stilstand te brengen en ongedeerd uit te stappen. De brandweer Heusden kon niet voorkomen dat de auto geheel uitbrandde.

LINGERIEDIEVEGGE BETRAPT (Drunen)

Donderdagmorgen is in een lingeriewinkel aan de Hugo de Grootstraat in Drunen een 22-jarige inwoonster uit die plaats betrapt op diefstal van een bodystocking. De vrouw pakte de lingerie en rende achtervolgt door een medewerkster de winkel uit. Buiten kon zij worden aangehouden. Zij is overgedragen aan de politie. Uit verhoor bleek dat de vrouw zich de afgelopen maanden vaker schuldig had gemaakt aan winkeldiefstallen.