Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 21-10-1999

Donderdag 21 Oktober

TE VEEL GEDRONKEN (Berlicum)

In de nacht van woensdag op donderdag is een 27-jarige man uit Schijndel bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod van 15 uur. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. Later zal hij zich bij de rechter moeten verantwoorden. De controle vond plaats op de Zuid Willemsvaart in Berlicum.

MAN AANGEHOUDEN (Boxtel)

Met de aanhouding van een 24-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats denkt de politie Boxtel een van de twee mannen te hebben aangehouden die betrokken is geweest bij de beroving van de 41 jarige man uit Eindhoven op 19 september op Duinendaal in Boxtel. Op die dag werd de man beroofd door twee mannen die hij had aangeboden af te zetten in Boxtel. Bij aankomst in Boxtel werd de man door het tweetal geslagen, bedreigd met een mes en beroofd van zijn portemonnee. Bij de beroving raakte het slachtoffer gewond aan handen en gezicht. De man zal vrijdag worden voorgeleid bij de rechter-commissaris.

SNELHEIDSCONTROLE (Boskant)

Donderdagmorgen is snelheidscontrole gehouden op de Liempdseweg in Boskant. Op deze weg waar 80 km/u gereden mag worden werden 176 voertuigen gecontroleerd. 27 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 105 km/u.

SNELHEIDSCONTROLE (Helvoirt)

Woensdagavond is op de Molenstraat in Helvoirt snelheidscontrole gehouden. 210 voertuigen werden op deze 80 kilometer weg gecontroleerd. 9 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De snelste bij het controlepunt reed 112 km/u.

SNELHEIDSCONTROLE (Vught)

Donderdagmorgen is snelheidscontrole gehouden op de N 65 onder de gemeente Vught. Totaal 516 auto's werden gecontroleerd op deze weg waar 70 km/u gereden mag worden. 34 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogste snelheid was 93 km/u.

AUTO'S VERNIELD (Vught)

In de nacht van woensdag op donderdag zijn aan een 17-tal auto's die op verschillende plaatsen in Vught geparkeerd stonden vernielingen gepleegd. Van de auto's geparkeerd aan de Oisterwijkstraat, Dovenetelstraat, Kempenlandstraat, Langedam, Meierijsingel, Markiezaat, Klein Brabant, Hageland en Wolfskamerweg, werden de buitenspiegels vernield.

VERKEERSCONTROLE (Vught)

Donderdagmorgen is controle gehouden op het afslagverbod bij de Haldersebaan in Vught. Totaal 41 bestuurders zijn bekeurd omdat ze het afslagverbod negeerden.