Neways en Philips EMT sluiten samenwerkingsovereenkomst

Datum nieuwsfeit: 22-10-1999

21 oktober 1999

NEWAYS ELECTRONICS INTERNATIONAL N.V.

Neways en Philips EMT sluiten samenwerkingsovereenkomst

Neways en Philips Electronics Manufacturing Technology (EMT) hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij Neways voor Philips EMT fungeert als
bèta test site voor de nieuwste generatie geautomatiseerde SMD-plaatsingsmachines
voor elektronicacomponenten. Philips heeft Neways gekozen wegens de geavanceerde elektronica-productieomgeving, de diversiteit aan klanten en elektronicaproducten en het internationale karakter. Neways heeft middels deze overeenkomst de beschikking over de nieuwste standaard van geautomatiseerde plaatsingsmachines en zal een gedeelte van zijn productie over deze lijnen laten lopen. De samenwerking stelt Neways in staat om de modernste productiemiddelen te koppelen aan kennisintensieve dienstverlening voor de ontwikkeling en productie van klantspecifieke electronika. Daarmee past deze overeenkomst uitstekend in de strategie van Neways.

Profiel Philips EMT
Philips Electronic Manufacturing Technology (EMT), een business unit van Royal Philips Electronics N.V., is een wereldleider op het gebied van het ontwerpen en produceren van surface-mount pick-and-place apparatuur voor de elektronische industrie. Tot haar klanten mag EMT een aantal van de grootste producenten van consumentenproducten ter wereld rekenen en diverse grote electronicaproducenten die op contractbasis werken. Het brede productaanbod van EMT omvat onder andere pick-and-place machines en productie-ondersteunende software voor een ononderbroken productie van extreem grote volumes tot kleinere high-mix batch productievolumes van electronica assemblage. Door gebruik te maken van zeer precieze X-Y positioneringsplatforms in plaats van turret-technologie en van ingebouwde geavanceerde zelf-calibrerende visie-systemen, bereiken alle machines de hoogst mogelijke mate van accuraatheid bij de plaatsing, de grootst mogelijke flexibiliteit wat betreft de componenten en de laagste kosten per plaatsing in hun klasse. Tot de ondersteunende diensten behoren onder andere projectmanagement en consultancy, training, installatie, onderhoud, verplaatsing en modernisering. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor en het internationale Competence Center in Eindhoven. Daarnaast beschikt Philips EMT over eigen verkoop- en service-organisaties in

meer dan 50 landen over de hele wereld. Door dit wereldwijde bedrijfsnetwerk kan EMT haar klanten de garantie geven van directe ondersteuning, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar.

Profiel Neways Electronics International
De Neways groep is een internationaal opererende groep van 15 bedrijven met als hoofdactiviteit de ontwikkeling en productie van elektronicaproducten en de ontwikkeling en verkoop van proces- en machine-automatiseringsapparatuur. Tot de Neways groep behorende volgende bedrijven:
Neways Advanced Electronics B.V. - Son, Hoyte B.V. - Son, Ramaer B.V. - Helmond,
Neways Heerlen B.V., Si-Lectron B.V - Landgraaf, Neways Leeuwarden B.V., Neways Huizen B.V.,
Hymec B.V. -Sittard, Neways Printed Circuits Eindhoven B.V. - Eindhoven, Hykong Ltd. - Hong Kong, Wuxi Ximec Electronics Co. Ltd. - Wuxi, Neways Electronics Production GmbH en PMA GmbH - Kassel (Duitsland), Purfürst GmbH - Isernhagen (Duitsland), Q-Nova a.s. - Nova Dubnica (Slowakije).
In 1998 behaalde Neways een netto-omzet van NLG 294,2 miljoen (EUR 133,5 miljoen) en een nettowinst van NLG 11,2 miljoen (EUR 5,1 miljoen). De aandelen van Neways zijn genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs.

Meer informatie kunt U krijgen bij:

Ir. J.H.J. Mengelers (president directeur) Drs. V.B.M. de Bok (financieel directeur)
Tel. 040 - 2679226 Tel. 040 - 2679247
Neways Electronics International N.V.
Adres hoofdkantoor: Postbus 69, 5690 AB SON