Staatsen beoogd voorzitter Verbond van Verzekeraars

Datum nieuwsfeit: 22-10-1999

Mr. A.A.M.F. Staatsen beoogd voorzitter Verbond van Verzekeraars

Mr. A.A.M.F. Staatsen is de beoogde nieuwe voorzitter van het Verbond van Verzekeraars. Het bestuur van het Verbond zal tijdens de Algemene Ledenvergadering op 9 december a.s. de leden vragen zijn benoeming te bekrachtigen. De heer Staatsen volgt de heer S.J. Jonker op, die ruim 6 jaar voorzitter is geweest. Hij zal per 1 maart 2000 aantreden.

De heer Staatsen (56) was in het verleden onder meer in hoge ambtelijke functies werkzaam bij de Ministeries van VROM en Binnenlandse Zaken. Van 1985 tot 1991 was hij burgemeester van Groningen. Sinds 1991 maakt hij deel uit van de leiding van Boer & Croon Strategy and Management Group te Amsterdam, van waaruit hij de afgelopen jaren een groot aantal advies- en managementopdrachten heeft uitgevoerd voor uiteenlopende opdrachtgevers uit de publieke en de private sector. Naast zijn voorzitterschap van het Verbond van Verzekeraars blijft hij vennoot bij de Boer & Croon Group.

Inlichtingen: Gert Kloosterboer,
E-mail (gkloo@verzekeraars.org)