Gewonde bij schietpartij in Utrecht

Politiebericht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht
Gewonde bij schietpartij/
Utrecht, 22 oktober 1999.

Harde knallen.

Bij een schietpartij op de Marnixlaan in Utrecht raakte woensdagavond 20 oktober een 24-jarige man gewond. De schietpartij vond plaats ter hoogte van de kruising van de Marnixlaan met de J.S. de Rijkstraat en de Nieuwlichtstraat.

Omstreeks 19.15 uur hoorden agenten van district Utrecht-Noord die in de omgeving van de Marnixlaan een aanrijding aan het opnemen waren een aantal harde knallen. Voorbijgangers deelden de politie mede dat er geschoten was op de Marnixlaan. Toen de agenten op de plek des onheils arriveerden bleek dat de personen die bij de schietpartij betrokken waren inmiddels in auto's waren weggereden. De omgeving werd afgezet voor het instellen van een sporenonderzoek. Er werden 10 patroonhulzen aangetroffen.

Later die avond werd bekend dat er bij de schietpartij op de Marnixlaan een 24-jarige man uit Amersfoort gewond was geraakt. Hij werd door een kogel in zijn hand getroffen en is vervolgens naar een ziekenhuis in zijn woonplaats gereden.
Ook de auto van het slachtoffer werd bij de schietpartij geraakt. De recherche trof meerdere kogelgaten aan. De auto is inbeslaggenomen in belang van het onderzoek.

Oproep getuigen.

De recherche van district Utrecht-Noord heeft de zaak in onderzoek en is op zoek naar getuigen van de schietpartij. De recherche wil met name graag de vrouw spreken die op het moment van de schietpartij over de Marnixbrug fietste in de richting van de Nieuwlichtstraat. Een ieder die de politie meer kan vertellen over de schietpartij wordt verzocht te bellen met de recherche van Utrecht-Noord.

Telefoonnummer district Utrecht-Noord: 030 - 2 39 71 11.