Aladdin en Packard Bell zetten trend Internet beveiliging

- PERSBERICHT -

IJsselstein, 19 oktober 1999

Aladdin en Packard Bell zetten samen trend voor Internet beveiliging middels USB

Packard Bell gaat PC's leveren met Aladdin's USB sleutel, de eToken.

Aladdin's eToken - uitgeroepen tot één van de meest innovatieve en onderscheidende IT-producten van 1999 door de European IST Award - is met Packard Bell overeengekomen om vanaf november 1999 de consumenten-PC's te verrijken met USB (Universal Serial Bus) Internet sleutels voor een innovatieve applicatie voor beveiliging en e-commerce.

Packard Bell heeft na zorgvuldige afweging bewust de keuze voor USB-sleutels gemaakt in plaats van voor Smart Cards. Deze keuze is met name gebaseerd op de geboden eenvoud van het product, gecombineerd met de uiteenlopende toepassingen. Thuisgebruikers ontvangen per persoon hun eigen gekleurde sleutel, waarmee gepersonaliseerde toegang tot bestanden en veilig gebruik van e-commerce een feit zijn. Zo is niet alleen veilig toegang tot Internet gegarandeerd, maar is het ook veilig en confidentieel om gezamenlijk gebruik te maken van één en dezelfde PC door verschillende personen. Via eAccess kan de hoofdgebruiker per sleutel bepalen waar en wanneer deze gebruiker toegang krijgt tot de PC en tot Internet. De technologie die gebruikt wordt voor eAccess is eerder al door Aladdin ingezet voor haar zeer succesvolle eSafe Protect producten, gericht op Internet beveiliging.

"eToken is een gebruiksvriendelijke en revolutionaire manier om veiligheid en gecontroleerde toegang tot het Internet en tot e-commerce te garanderen," aldus Peter van Ruiten, algemeen directeur Aladdin Knowledge Systems Benelux. "Packard Bell staat bekend om haar innovatieve en gebruiksvriendelijke toepassingen. Aladdin's eToken past uitstekend in dat concept. Ik ben erg trots dat Packard Bell in België deze toepassing aan haar klanten aanbiedt."

De samenwerking tussen Aladdin en Packard Bell wordt in een eerste fase geïmplementeerd op de Belgische markt, waar Packard Bell ruim 25% van de consumentenmarkt beheerst. Dit houdt in dat Aladdin zo'n 50.000 eTokens zal leveren. Vervolgens zal de samenwerking ook in andere markten vorm worden gegeven. Aladdin's eToken wordt zowel aan desktop PC's als aan de laptops van Packard Bell gekoppeld.

Voor deze innovatieve oplossing is Aladdin's eToken reeds onderscheiden met de Information Society Technologies (IST) Award 1999 door DG XIII van de Europese Commissie en door Euro-CASE, European Council of Applied Sciences and Engineering.

Over Packard Bell NEC
PB International is een dochteronderneming van NEC Corp in Japan en draagt verantwoording over de verkoop van zowel NEC als Packard Bell en Zenith Data in Europa, het Midden Oosten, Afrika en Azië - Japan uitgezonderd. Packard Bell NEC stond in 1998 als vijfde genoteerd op de wereldranglijst qua verkoop, aldus Dataquest.

Over Aladdin
Aladdin Knowledge Systems is wereldwijd leider op het gebied van beveiliging van digitale content, van applicatie software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's producten zijn onder meer HASP en Hardlock, software beveiligingssystemen die de inkomsten van ontwikkelaars en uitgevers beschermen; Privilege, een software licentie platform voor Internet; de eSafe-lijn voor anti-vandaal, anti-virus en content-filterende softeware voor PC's, netwerken en firewalls die verbonden zijn met Internet; en de eToken voor Internetbeveiliging en authenticatie. Aladdin is ISO 9002 gecertificeerd en voorziet klanten via acht internationale kantoren, heeft distributeurs in vijftig landen die samen in meer dan honderd landen producten afzetten. Meer informatie is te vinden op de Aladdin website www.eAladdin.com.

- EINDE BERICHT -

Noot voor redacties