Fox Kids Europe naar de beurs

Datum nieuwsfeit: 22-10-1999

Persbericht - niet voor verspreiding in de Verenigde Staten, Canada en Japan

FOX KIDS EUROPE NAAR DE BEURS

Activiteiten omvatten Europese kabel en satelliet uitzendingen, distributie van programma's, consumentenproducten en internet

Londen, 22 Oktober 1999 - Fox Family Worldwide, Inc. (FFWW) heeft vandaag bekend gemaakt om, onder de naam Fox Kids Europe N.V. (hieronder aangeduid als 'Fox Kids Europe' of 'de onderneming'), een notering aan de Officiële Markt van de effectenbeurs van Amsterdam Exchanges N.V. te willen aanvragen voor haar Europese activiteiten gericht op kinderen en aandelen van de onderneming uit te willen geven.

Fox Kids Europe heeft Goldman Sachs International als book-runner geselecteerd, die samen met Morgan Stanley Dean Witter en Donaldson, Lufkin & Jenrette als joint-lead managers zal optreden. ING Barings en Bear Stearns International Limited zijn
co-managers; ING Barings is aangewezen als Amsterdamse listing agent.

De activiteiten van Fox Kids Europe omvatten de Europese kabel en satelliet uitzendingen van FFWW, alsook de distributie van programma's, Europese consumentenproducten en internet-activiteiten, waarbij het zich positioneert als toonaangevende, pan-Europese onderneming op het gebied van amusement voor kinderen.

This press release shall not constitute an offer to sell or the solicitation of an offer to buy nor shall there be any sale of these securities in any State or Country in which such offer, solicitation, or sale would be unlawful prior to the registration or qualification under the securities laws of any such State or Country.

This press release is not an offer for sale of securities in the United States or in any other jurisdiction. The securities may not be sold in the United States absent registration or an exemption from registration under the U.S. Securities Act of 1933, as amended. There is no intention to register any portion of the offering in the United States or to conduct a public offering of securities in the United States.

This announcement has been issued by and is the sole responsibility of Fox Family Worldwide, Inc. and has been approved by Goldman Sachs International solely for the purposes of section 57 of the Financial Services Act 1986. Goldman Sachs International which is regulated in the United Kingdom by The Securities and Futures Authority Limited, is acting for Fox Family Worldwide, Inc. and for no one else in connection with matters referred to in this announcement and Goldman Sachs International will not be responsible to anyone else other than Fox Family Worldwide, Inc. for providing the protections afforded to customers of Goldman Sachs International or for providing advice in matters referred to in this announcement.

Informatie voor de redactie:

Fox Kids Europe
Fox Kids Europe is een pan-Europese onderneming met een geïntegreerd aanbod van amusement voor kinderen met lokaal afgestemde televisiezenders, distributie van programma's, consumentenproducten, alsmede internet. Fox Kids Europe is actief in Europa sinds oktober 1996 en heeft circa 200 medewerkers verspreid over zeven kantoren in Europa. Belangrijke peilers van de onderneming zijn het gebruikersrecht op het bestand van kwaliteitsprogramma's van de Saban Library, in combinatie met een lokale aanpak. Hierdoor kan Fox Kids Europe zich positioneren als toonaangevende aanbieder van amusement voor kinderen in de belangrijkste Europese markten.

Eén van de sterke punten van Fox Kids Europe is het eigendom van de huidige en aanspraak op toekomstige gebruikersrechten op het kinderprogramma-bestand van de Saban Library, één van de grootste en meest gewaardeerde bestanden in de wereld met meer dan 5.800 afleveringen van kinderprogramma's. Deze rechten bestrijken Europa (West-, Centraal en Oost-Europa), het Midden-Oosten (exclusief Israël) en bepaalde franssprekende landen.

Programmabestand van Saban International (Saban Library) Hoofdkenmerken van de Saban Library zijn:

- Wereldwijde programmalicenties zoals de Power Rangers, Spiderman, The New Addams Family, Inspector Gadget en Goosebumps;

- Internationale uitstraling door ruim 1.500 Europese afleveringen en een huidige distributie van 5.300 afleveringen in meer dan 30 Europese markten;
- Voor het merendeel van de programmering bevatten de rechten op langere termijn alle Europese markten, inclusief meerdere vormen van media en distributie, zoals televisie, merchandising en internet;
- Zeer breed aanbod van programma's, bijvoorbeeld live televisie, tekenfilms, avonturen, comedy, spanning, educatie, etc.;

- Hoog groeitempo van het bestand: in de afgelopen drie jaar zijn meer dan
1.500 afleveringen geproduceerd.

Televisiezenders
De onderneming produceert en zend televisieprogramma's uit gericht op kinderen van 2 tot 14 jaar. Fox Kids Europe begon in 1996 met de eerste Fox Kids zender in Groot-Brittanië. In de afgelopen drie jaar breidde de onderneming haar werkzaamheden uit naar vele landen in Europa. Momenteel exploiteert de onderneming zeven kinderzenders in 27 landen en 10 verschillende talen, via kabel en satelliet, met een bereik van meer dan 15 miljoen huishoudens. De huidige belangrijkste markten voor Fox Kids Europe zijn Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Scandinavië, Polen en verscheidene landen in Centraal en Oost-Europa.

Overeenkomstig Fox Kids' lokale programmerings-strategie, wordt de inhoud van elke zender afgestemd op de smaak en voorkeuren van het lokale publiek. Hierbij wordt voor elke markt rekening gehouden met kijkgewoonten, populariteit van programma's en personages, gevoelige onderwerpen en culturele trends.

Programmadistributie
Saban International is één van de grootste distributeurs van kinderprogramma's in Europa. De distributie-activiteiten van Saban worden op een geïntegreerde wijze toegepast door Fox Kids Europe.

Fox Kids Europe is overtuigd van de grote waarde van de Saban Library door haar unieke combinatie van omvang, kwaliteit, diversiteit en de reikwijdte van de rechten, zowel in markten als in media. De onderneming kan de verworven rechten zodanig exploiteren doordat deze aan derden worden geleverd tegen periodiek minimaal stijgende kosten. Daartoe maakt Fox Kids Europe gebruik van de infrastructuur en ervaring die Saban de afgelopen 11 jaar heeft ontwikkeld in het ondersteunen van internationale distributie en hun lokale kennis van de Europese televisiemarkten. De omzet van de distributie van programma's wordt met name behaald uit de contracten met landelijke omroep-, kabel- en satellietmaatschappijen.

Consumentenproducten
Het management van de lokale Europese consumentenproducten-exploitatie van Saban werd in juli 1999 geïntegreerd met de uitzendactiviteiten van Fox Kids Europe. De activiteiten op het gebied van consumentenproducten bestrijken 21 Europese landen en worden aangestuurd vanuit Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Italië. Fox Kids Europe maakt tevens gebruik van externe agenten in andere Europese landen. De consumentenproducten zijn voornamelijk gebaseerd op belangrijke programmalicenties uit de Saban Library, zoals Power Rangers, Mystic Knights en Prinses Sissi. Daarnaast heeft Fox Kids Europe agentschap-overeenkomsten met derden voor de rechten op consumentenproducten per land, bijvoorbeeld Casper en Ninja Turtles.

Internet
Fox Kids Europe is ook werkzaam in de sterk in ontwikkeling zijnde internetmarkt. Daarbij maakt de onderneming gebruik van haar sterke punten, zoals: kwaliteitsproducten, promotionele invloed op uitzendactiviteiten, exploitatie van consumentenproducten en internettoepassingen die zijn ontwikkeld door Saban en de Amerikaanse productiedivisie van Fox Family Worldwide voor markten wereldwijd. Fox Kids Europe beheert op dit moment zes lokale websites in acht talen in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Spanje, Scandinavië en Polen. De onderneming is van plan binnen afzienbare tijd meer lokale websites te introduceren op andere belangrijke markten.

Voor nadere informatie:
Bij Fox Kids Europe Limited:
Ynon Kreiz - President

Bij Burson-Marsteller: