Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 22-10-1999

Vrijdag 22 Oktober

AUTO GESTOLEN

Op het Hemelrijk in Volkel is donderdag overdag een bedrijfsauto gestolen. Het betrof een rode Hyundai, kenteken VP-RP-05. Waarde niet bekend. Afgelopen nacht is op een bedrijfsterrein aan de Nieuwe Udenseweg in Volkel een rode GMC pick-up gestolen. Het voertuig is een zogenaamde collectors item van 1950. Vanaf de Willem-Alexanderhof in Uden verdween een groene Opel Kadett, kenteken LT-93-KF. Verder werden er op de Willem-Alexanderhof nog twee auto's opengebroken, vermoedelijk in een poging om de voertuigen te stelen.

GESTOLEN AUTO TERUG

De politie heeft afgelopen nacht op de Meester van Coothstraat in Uden een personenauto aangetroffen waarvan bleek dat die op 7 oktober jl. was gestolen in Uden. Van de auto, een grijze Opel Kadett, was het contactslot verbroken.

TE BREDE LADING RAAKT BOMEN EN VERKEERSBORD

Surveillerende agenten zagen afgelopen nacht op de N265 in Veghel een vrachtauto rijden die op de aanhangwagen een gedeelte van een stacaravan vervoerde. Deze lading was naar het oordeel van de agenten te hoog en te breed want de caravan snoeide tijdens het vervoer de nodige takken en raakte en passant ook nog een verkeersbord. Het tegemoetkomende verkeer moest uitwijken naar de berm. Na onderzoek bleek dat de lading inderdaad veel te hoog (5 meter) en te breed (5 meter) was. De chauffeur, die de caravan in Oss had opgeladen, verklaarde dit wel te weten. Hij kreeg proces-verbaal. De juiste hoogte mocht 4.15 meter zijn en de breedte 3.50 meter.