Geveke neemt Vanandel en Schait Electronics over

Datum nieuwsfeit: 22-10-1999
url: www.stan.net/geveke/nl/pers/41.html nbcode: nb20 nb04

Naarden, 22 October 1999

Geveke breidt meerlijnsdealer activiteiten uit met een tweetal overnames

Vanandel:

Geveke Werktuigbouw bv, één van Gevekes meerlijnsdealers, en Getronics nv, beide te Amsterdam, hebben definitieve overeenstemming bereikt over de overname van alle activiteiten van Vanandel bv te Delft.

Vanandel bv is distributeur en importeur van producten en systemen op het gebied van ventilatie- en besturingstechniek. De omzet bedraagt thans ca. EUR 4 miljoen op jaarbasis.

Vanandel bv zal als aparte entiteit blijven bestaan binnen Geveke Werktuigbouw.

Schait Electronics:

Omni Ray AG, één van de werkmaatschappijen van Geveke Industrial, en Bruno Schait, stichter en enig aandeelhouder van Schait Electronics AG, beide gevestigd te Zürich, hebben definitieve overeenstemming bereikt over de overname van alle activiteiten in deze vennootschap met ingang van 1 augustus 1999.

De omzet van Schait Electronics AG bedraagt thans EUR 3,4 miljoen op jaarbasis.

Door deze overname verstrekt Omni Ray haar marktpositie, speciaal op het gebied van industriële componenten en industriële PCs.

Beide overnames zijn in contanten voldaan. De bijdrage aan de winst per aandeel is positief en reeds verdisconteerd in de vooruitzichten welke door Geveke zijn afgegeven voor 1999.

De directie

Naarden, 22 oktober 1999