Superbike kampioen Carl Fogarty bij Shell op MotoRAI

Datum nieuwsfeit: 24-10-1999
18-10-1999

Carl Fogarty bij Shell op MotoRAI 1999

ROTTERDAM - De kersverse wereldkampioen bij de Superbikes Carl Fogarty zal op zondag 24 oktober op uitnodiging van Shell en Safe exclusief aanwezig zijn in de Safe-stand op de MotoRAI in Amsterdam. Carl Fogarty, die vorige maand op een Ducati zijn vierde wereldtitel pakte, zal in de Safe-stand rond het middaguur acte de présence geven. De populaire wereldkampioen Superbikes, door zijn vele duizenden fans steevast ‘King Carl’ genoemd, zal hier ondermeer handtekeningen uitdelen. Ook zal een select aantal MotoRAI bezoekers zich samen met Fogarty en zijn bloedkoraal-rode Ducati op de foto kunnen laten vereeuwigen.

Shell is er trots op dat Carl Fogarty op haar uitnodiging de MotoRAI met een bezoek vereert. De 33-jarige Brit stond in de afgelopen zeven jaren in de WK Superbikes 103 keer op het podium, waarvan 58 keer op de hoogste trede. Shell en het Ducati Performance team kondigden eerder dit jaar hun samenwerking in de Supersport-klasse aan. Beide maakten er toen geen geheim van het Wereldkampioenschap 1999 in de Superbikes op het netvlies te hebben en de meervoudig wereldkampioen Carl Fogarty en zijn teamgenoot Troy Corser te willen steunen in hun jacht naar nog meer overwinningen. De motoren van het Ducati-team gebruiken dezelfde Advance-producten die motorfiets-enthousiasten over de hele wereld dagelijks aanschaffen.

In drieën
Shell is op de MotoRAI, die van woensdag 20 tot en met zondag 25 oktober in de RAI in Amsterdam wordt gehouden, in drie stands aanwezig. Naast een eigen Shell Advance-stand - samen met Shell's agent (en oud-motorcoureur) Jan Huberts - is Shell voor bezoekers ook te vinden bij de stand van de Ducati-importeur voor de Benelux. En bij Shell Advance-relatie SAFE Motors, de grootste Ducati-dealer en
-verkoper in Nederland, is Shell eveneens aanwezig. In de Shell Advance-stand en in de Safe-stand kunnen belangstellenden informatie krijgen over de Shell Advance-producten voor motorfietsen. Verder maken bezoekers van de Safe-stand kans een geheel verzorgde tweedaagse race-training te winnen bij de Shell Racing Academy in Duitsland.

Easypay
In de Shell Advance-stand worden ondermeer de voordelen van Shell Easypay voor de motorrijder gedemonstreerd. Shell Easypay is snel, gemakkelijk en veilig betalen door middel van een speciale sleutelhanger waarin een chip is bevestigd. Voordeel voor motorrijders is dat kleding niet meer hoeft te worden uitgepeld om bij de portemonnee te komen. Ook blijven motor en bagage niet meer onbeheerd achter bij de pomp, en behoort het beslagen vizier tot het verleden. Bovendien worden de AirMiles automatisch bijgeschreven.

Als eerste oliemaatschappij in Nederland heeft Shell deze vorm van betalen grootschalig ingevoerd op zo'n honderd stations, met name langs de rijkswegen en de grotere doorgaande (provinciale) wegen. Inmiddels zijn veel automobilisten enthousiast over Shell Easypay. Bij deze nieuwe vorm van betalen houden klanten hun sleutelhanger met ingebouwde chip voor een kaartlezer in de pomp en voeren een pincode in. Een in de pomp gemonteerde ontvanger herkent de chip, waarna kan worden getankt. Het verschuldigde bedrag wordt vervolgens automatisch van bank- of girorekening afgeschreven. Na het tanken hoeft de klant dus niet meer de shop in om af te rekenen. Shell start binnenkort, samen met het tijdschrift Moto 73, een omvangrijke campagne om motorrijders over Shell Easypay te informeren.