Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Tiende plaats Coronel te wijten aan extra ballastgewicht

Datum nieuwsfeit: 24-10-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Tom Coronel

Het laatste nieuws TOM CORONEL


23 Oktober 1999: Coronel en Mitsusada tiende in kwalificatie op Motegi

Tom Coronel en zijn Japanse teamgenoot Hidetoshi Mitsusada hebben op het circuit van Motegi de tiende tijd neergezet in de kwalificatie voor de laatste race van het Japans GT kampioenschap. De Nederlander die de vorige race nog wist te winnen had hier een logische verklaring voor. "Na de pole position en de overwinning op Aida hebben we nu totaal 90 kg extra ballastgewicht gekregen. Dat merk je natuurlijk gelijk op het circuit. De auto is bijna niet af te remmen voor de bocht. Al met al denk ik dat we het niet eens zo slecht gedaan hebben. Zeker omdat we in de eerste kwalificatie sessie bijna niet gereden hebben. In mijn eerste rondje ging de koppeling namelijk kapot waardoor we geen tijd neer konden zetten. Het team heeft echt een superjob gedaan door tussen de beide sessies de koppeling te vervangen. Dit is zeker niet eenvoudig omdat hiervoor de complete motor uitgebouwd moest worden", aldus Coronel.

Het Mobil 1 Nakajima team vervangt in record tempo een koppeling Foto: Tom Coronel - Klik op de foto voor een groter exemplaar

Helaas is het kampioenschap inmiddels buiten bereik voor het Nederlands-Japanse duo dat dit seizoen door technische problemen veel punten verloren zag gaan. Regerend kampioen Erik Comas is opnieuw de grote favoriet voor het kampioenschap. Zijn naaste belager is zijn eigen teamgenoot Satoshi Motoyama. Omdat de Japanner een auto deelt met Comas is het voor hem niet mogelijk de Fransman te passeren. Motoyama kwam op een achterstand in het kampioenschap omdat hij een race moest missen vanwege de voorkwalificatie voor de 24 uurs race op Le Mans. Het Japanse duo Sekiya / Kurosawa hebben nog wel een realistische kans op de titel maar liggen twaalf punten achter op Comas. Honda coureurs Wakisaka en Kaneishi hebben alleen een theoretische kans op de titel met twaalf punten achterstand op Comas terwijl er per race 20 punten te behalen zijn.

90 kg lood als extra passagier voor Coronel en Mitsusada Foto: Tom Coronel - Klik op de foto voor een groter exemplaar

Kwalificatie GT race Motegi
1 M. Sekiya / T. Kurosawa Toyota Supra 1m48.374s 2 O. Nakako / R. Michigami Honda NSX 1m48.596s
3 P-H Raphanel / S. Yamaji Toyota Supra 1m48.678s 4 A. Suzuki / M. Krumm Nissan Skyline 1m49.015s 5 H. Noda / W. Gardner Toyota Supra 1m49.021s
6 E. Comas / S. Motoyama Nissan Skyline 1m49.158s 10 T. Coronel / H. Mitsusada Honda NSX 1m49.368s

Kijk voor de volledige trainingsuitslag op onze Seizoen 1999 pagina.


reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie