VNU doet bod op Hongaarse uitgeverij

Datum nieuwsfeit: 25-10-1999
VNU

Haarlem, 25 oktober 1999

VNU DOET BOD OP HONGAARSE UITGEVERIJ

VNU heeft via een inschrijvingsprocedure een bindend bod gedaan op de Hongaarse uitgeverij Egyesült Kiadói Holding Kft. (EKH) in Boedapest. De transactie zal naar verwachting voor het eind van 1999 worden afgerond en is onderworpen aan de gebruikelijke goedkeuringsprocedures. EKH geeft twaalf publiekstijdschriften uit. Met een omzet van EUR 30 miljoen is EKH een van de grootste uitgeverijen in Hongarije.

EKH is uitgever van vrouwen- en familiebladen, tijdschriften op het gebied van muziek en sport en radio- en televisieprogrammabladen. Belangrijke titels zijn Nök Lapja, Otthon en Színes RTV.

VNU is in Hongarije al actief met het uitgeven van vrouwenbladen, puzzeluitgaven en vaktijdschriften. Met de overname van EKH wil VNU haar activiteiten op het gebied van consumenteninformatie in dit land uitbreiden.