Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 25-10-1999

Maandag 25 Oktober

RIJDEN ONDER INVLOED OSS

Tegen een 56 jarige automobilist uit Oss is op 24 oktober 1999 proces-verbaal opgemaakt ivm rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 16.05 uur op de Hertogensingel te Oss. Tevens is zijn rijbewijs ingevorderd.

VERNIELER RUIT AANGEHOUDEN OSS

Op 24 oktober 1999 is een 19 jarige man uit Oss aangehouden ivm vernieling van een ruit van een winkel aan Terwaenen te Oss.

DIEFSTAL AUTO OSS

Tussen 19 en 24 oktober 1999 is vanaf de Joannes Zwijsenlaan te Oss een grijze Renault 11, kenteken NN-71-JN ontvreemd. Waarde onbekend.

VERDACHTE INBRAAK AANGEHOUDEN OSS

Op 25 oktober 1999 omstreeks 01.05 uur is een 28 jarige man uit Oss aangehouden als verdacht van een inbraak in een bedrijf aan de Begijnenstraat te Oss.

DIEFSTAL AUTO OSS

Vanaf de Van Reenenstraat te Oss is in de nacht van 24 op 25 oktober 1999 een rode VW Corrado, kenteken XJ-LP-16 ontvreemd. Waarde onbekend.

VALSE AANGIFTE OSS

Tegen een 24 jarige vrouw en een 28 jarige man uit Oss is proces-verbaal opgemaakt voor het doen van een valse aangifte en doorrijden na aanrijding. Op 25 oktober 1999 omstreeks 03.35 uur trof de politie in Rosmalen op de Graafsebaan te Rosmalen een Renault Clio aan, die over de kop was gegaan. De auto stond op naam van de 24 jarige vrouw uit Oss. Deze verklaarde dat de auto ontvreemd was. Uit verder onderzoek bleek echter dat de 28 jarige man met de auto over de kop was gegaan en zich vervolgens door de vrouw had laten ophalen. Toen de politie aan de deur kwam, deden ze het verhaal van de diefstal van de auto om zo onder de aanrijding uit te komen. De man had vermoedelijk onder invloed van alcohol de aanrijding veroorzaakt.