Face lift voor Mazda 626

Mazda 626 Face lift

(25 Oktober 1999)

PERSBERICHT:

Op de Mazda-stand wordt de aangepaste versie van de 626 getoond, zoals deze vanaf november a.s. in Japan leverbaar wordt. Ten opzichte van de in 1997
geïntroduceerde 626-uitvoering vallen aan de buitenzijde de vijfhoekige grille met daarin het fors uitgevallen Mazda-logo, de nieuw ontworpen aangepaste bumpers en de voor- en achterlicht-units op.

De combinatie met andere exterieur-aanpassingen zoals een gewijzigde motorkap geeft de geface-lifte 626 een sportieve uitstraling.

Ook aan het interieur werd het nodige veranderd. Een nieuw stuurwiel, nieuwe klokken, een in twee kleuren uitgevoerd dashboard en nieuwe houten panelen verfraaien de Japanse versie van de Mazda 626. De bestuurdersstoel is uitgevoerd met een lange armsteun die voorziet in een opbergruimte voor bijvoorbeeld een mobiele telefoon.

De in Tokio getoonde 626-versie is voorzien van een permanente 4WD-aandrijving en heeft een 2.0 liter krachtbron die goed is voor 170 pk /125 kW.

In de 2.0 4WD-versie kan met de 'Activematic' transmissie desgewenst zowel automatisch als met de hand geschakeld worden.

De Europese 626-uitvoeringen zullen voor het einde van dit jaar in vier uitrustings-varianten ons land leverbaar worden t.w.: de Comfort, de Exclusive, de Touring en de Sportive.

In alle uitvoeringen is sprake van standaard ABS, Traction Control (m.u.v. de Comfort en de diesel-uitvoeringen), airconditioning, een bestuurders-airbag, een passagiers-airbag en twee side-airbags (op de Comfort optioneel).

De geface-lifte 626 Hatchback-, Sedan- en Wagon-versies zullen vanaf die tijd voorzien kunnen worden van vier krachtbronnen t.w.; een 1.8 liter benzinemotor (100 pk /74 kW), een 2.0 liter benzinemotor (115 pk /85 Kw) en een 2.0 liter High Power benzinemotor (136 pk /100 kW).

Ook een 2.0 liter direct ingespoten turbodieselmotor (100 pk /74 kW) is dan verkrijgbaar.

De prijzen van de nieuwe 626-versies zullen later dit jaar bekend gemaakt worden.