Promotietruck Innovam Groep bezoekt VBO-scholen

Datum nieuwsfeit: 25-10-1999

Nieuwegein, 25-10-1999 Merk:INNOVAM

`Truck on Tour` promoot truckdealerbranche met rijdend informatiecentrum

INNOVAM GROEP BRENGT TRUCKBRANCHE ONDER DE AANDACHT BIJ SCHOLIEREN

De Innovam Groep, het opleidings- en exameninstituut van de mobiliteitsbranche, laat jongeren de komende twee maanden op een originele manier kennis maken met de truckbranche. Een speciale, als informatiecentrum ingerichte promotietruck, bezoekt de komende tijd vijftig VBO-scholen in Nederland. Deze landelijke actie, met de toepasselijke naam `Truck on Tour`, laat leerlingen letterlijk een kijkje nemen in de truck en kennismaken met het gevarieerde truckbedrijf. Vandaag beleefden leerlingen van het Meridiaan College in Amersfoort de primeur van deze actie.

`Truck on Tour` maakt deel uit van de campagne `Een vracht aan mogelijkheden bij de truckdealer`, een eerder dit jaar begonnen initiatief van Innoflex en De Truck Dealer Associatie (TDA), een afdeling van BOVAG. Doel van `Truck on Tour` is de grote verscheidenheid aan opleidings- en toekomstmogelijkheden van de branche onder de aandacht van scholieren brengen. De branche kampt bovendien met een eenzijdig imago. "Dat is jammer, want de branche biedt allerlei boeiende kansen, op zowel technisch, commercieel als administratief vlak", vertelt Leo Zeepvat, directeur van Innoflex.

Rijdend praktijklokaal

De informatieoplegger is zo effectief en aantrekkelijk mogelijk gemaakt. Behalve folders en brochures belicht een videoband alle facetten uit de truckbranche. Om een compleet beeld te geven van de omvangrijke branche, hebben zeven Nederlandse truckimporteurs allerlei promotiemateriaal beschikbaar gesteld voor `Truck on Tour. Een promotieteam verzorgt extra voorlichting en verspreidt het promotiemateriaal. "Werken bij een truckdealer is leuk en er zijn veel mogelijkheden", vertelt Anton Pluim, secretaris van TDA. "De truckdealer doet steeds meer voor zijn klanten, zoals wagenparkbeheer, leasing, schade, contracten en dergelijke. Daarom is het werk bij een truckdealer nu veezijdiger dan vroeger."

Plan je toekomst in de truckdealerbranche

Zowel `Truck on Tour` als `Een vracht aan mogelijkheden bij de truckdealer` moeten scholieren interesseren voor de logistieke branche. Stages geven belangstellenden de mogelijkheid om het vak tijdelijk aan den lijve te ondervinden. Daartoe doorlopen stagiaires een stage bij één van de truckdealerbedrijven in Nederland. Uiteindelijk zoekt de branche goed opgeleide schoolverlaters uit zowel VBO, MAVO, HAVO, VWO en HBO. Leo Zeepvat:"Van werkplaatsmanagers en bedrijfsautoverkopers tot commerciële bedrijfsleiders, technici en allerlei administratieve functies: er zijn volop mogelijkheden in het truckbedrijf."

De tour start vandaag in Amersfoort en zal tot half december Nederland doorkruizen. `Truck on Tour` bezoekt onder andere Amersfoort, Den Haag, Didam, Helmond, Rotterdam, Oldenzaal, Leiden, Leeuwarden, Amsterdam, Apeldoorn en Heereneveen.