Fornix BioSciences genoteerd aan AEX

Datum nieuwsfeit: 26-10-1999

Fornix BioSciences N.V. per 26 oktober 1999 genoteerd

Na goedkeuring door de algemene vergadering van aandeelhouders en de algemene vergadering van certificaathouders op 15 oktober 1999, is de fusie tussen ARTU Biologicals N.V. en Dr. Fisher Farma B.V. tot Fornix BioSciences N.V. (Fornix) per 25 oktober 1999 definitief. Vanaf vandaag, 26 oktober 1999, worden de aandelen Fornix genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs. Daarnaast is de administratie van certificaten per deze datum opgeheven, is het aandelenkapitaal geredomineerd in Euro's en zijn de aandelen in de verhouding 5 : 1 samengevoegd.

Achtergronden van de fusie
De fusie tussen ARTU Biologicals en Fisher Farma resulteert in synergievoordelen op het gebied van marketing, productie en distributie voor Fornix. Door de combinatie van beide ondernemingen tot Fornix ontstaat een kapitaalkrachtige farmaceutische onderneming, die een Europese speler wil worden op het gebied van anti-allergische producten en handel en marketing in geneesmiddelen. Research & development wordt als een kerncompetentie beschouwd om deze ambitie te realiseren.

Profiel Fornix BioSciences N.V.
Fornix BioSciences N.V. (Fornix) is de holdingmaatschappij welke is voortgekomen uit de fusie van ARTU Biologicals N.V. en Dr. Fisher Farma B.V. Artu Biologicals ontwikkelt, produceert en verkoopt immunotherapeutische allergeenproducten voor humaan en veterinair gebruik. Dr. Fisher Farma importeert en exporteert geneesmiddelen. De gecombineerde omzet van Artu Biologicals en Dr. Fisher Farma over het eerste halfjaar 1999 bedroeg NLG 40,6 miljoen bij een nettowinst van NLG 2,1 miljoen. Fornix heeft circa 75 medewerkers in dienst.

Lelystad, 26 oktober 1999
Fornix BioSciences N.V.
De directie

/ / / / / / / / /

C.L. Bergman, financieel directeur, 0320 267 900.