Politiebericht regio Groningen

Korps: Groningen, plaats: Divers 10/26/99

Persberichten regio Groningen/
Dinsdag, 26 oktober 1999

Dagelijkse persberichten districten Noord, Midden, West en Oost.

Zevenhuizen, Leek, Snelheidscontroles
Tijdens een snelheidscontrole maandagmorgen op de Haspel Boven heeft de politie 18 bestuurders bekeurd voor snelheidsovertredingen. In totaal werden 201 voertuigen gecontroleerd op de 80 km/u. weg. De hoogstgemeten snelheid was 113 km/u.
Op Diepswal in Leek werden 315 voertuigen gecontroleerd. 52 bestuurders reden te snel op de 50 km/u weg. Hoogst gemeten snelheid bedroeg 70 km/u.

Bedum, vernieling in bankgebouw
Afgelopen weekend heeft een onbekende het verwarmingselement in de tochtsluis bij de pinautomaat aan de Molenweg van de muur gerukt. De installatie liep hierdoor schade op. Ook ontstond er waterschade aan de vloerbedekking.

Delfzijl, Overtreding lokaalverbod
De politie heeft vannacht een 37-jarige asielzoeker aangehouden in het asielzoekerscentrum aan het Zwet. De man heeft een toegangsverbod van 14 dagen voor het AZC, maar drong gisteren toch binnen. De politie hield de onder invloed verkerende man aan en heeft hem ingesloten.

Delfzijl, Bestuurder onder invloed tegen lantaarnpaal De politie heeft maandagavond een 29-jarige man uit Delfzijl aangehouden voor het rijden onder invloed (1,8 promille). Op het Pijpplein trof de politie een man aan die bezig was een auto over de weg te duwen in de richting van een parkeervak. De bestuurder zat in een nabijgelegen café en verklaarde met zijn auto tegen een lantaarnpaal te zijn gereden. De man kreeg een dagvaarding en een rijverbod van 10 uur mee naar huis.

Hoogezand, Bromfietscontrole
De politie heeft een 17-jarige jongen uit Wildervank op de Brogercompagniesterweg gecontroleerd toen de politie hem ijkte met een snelheid van 65 km/u. In het rooster van een luchthapper onder het zadel trof de politie een schakelaar aan om de snelheid te begrenzen. De bromfiets staat aan het bureau voor een nadere controle.

Muntendam, Aardappeloogst in vlammen op
De politie zoekt getuigen die iets gezien hebben of meer weten van de aardappelbrand aan de Bovenweg in Veendam. Een grote bult van 100 ton aardappelen met stro bedekt is tussen donderdag en maandag in de brand gestoken. De 47-jarige eigenaar trof gistermiddag de restanten aan. De schade bedraagt ongeveer 10.000 gulden.

Ter Apel, Diefstal uit vakantiewoningen
Afgelopen weekend is door onbekenden in vier vakantiewoningen in Wedderbergen ingebroken. Bij alle woningen, die naast elkaar staan, werd een thermophane-raam vernield. Vier televisies en drie radio's werden meegenomen. De politie stelt een onderzoek in.

Voor nadere informatie via afdeling Voorlichting, tel. 050 599 5010