Palm Computing: toepassing handcomputers in enterprise

Datum nieuwsfeit: 26-10-1999
Persbericht 3Com Benelux

Palm Computing faciliteert grootschalige toepassing van handcomputers in enterprise-omgeving

Nieuwe producten en services voor efficiëntere inrichting van bedrijfsprocessen en klantenservice

Maarssen / Brussel, 26 oktober 1999 - Palm Computing, een onderneming van 3Com, versterkt haar leidende positie in handcomputers voor de enterprise-omgeving met nieuwe producten en services die het bedrijven mogelijk maken om eenvoudiger, veiliger en economischer bedrijfskritische handheld oplossingen in te zetten. Door mobiele medewerkers de beschikking te geven betere tools voor applicatietoegang en dataverzameling, kunnen bedrijven hun klantenrelaties verbeteren, beter gefundeerde marketing- en sales-programma's opzetten en beslisprocessen versnellen. Deze procedurele verbeteringen vertalen zich in hogere productivitewit en slagvaardigheid. De nieuwe producten die Palm Computing annonceert zijn de Palm? HotSync® server-software, de Palm? Ethernet bureaustandaard en een omvangrijk service- en ondersteuningsprogramma voor de enterprise-omgeving.

Met de nieuwe producten onderstreept Palm haar streven om grote organisaties te ondersteunen met brede en grootschalige toepassing van handheld oplossingen. De Palm HotSync server is een softwareproduct waarmee bedrijven hun mobiele medewerkers betere toegang tot bedrijfsapplicaties kunnen bieden, en waarmee ze het beheer van hun handheld platforms effectief kunnen inrichten. De serveroplossing ondersteunt ook platform-overschrijdende synchronisatie van handheld producten op basis van het Palm Computing® platform en het Microsoft Windows CE besturingssysteem.
De Palm Ethernet bureaustandaard verhoogt de toegankelijkheid van applicaties en data door Palm organizers direct te laten synchroniseren met een netwerkserver of een desktop-PC binnen de fysieke bedrijfsomgeving, zodat gebruikers vanaf diverse locaties op het bedrijfsterrein data kunnen ontsluiten en bewerken. De nieuwe service- en support-programma's bieden ondernemingen helpdesktraining, nonstop helpdesk-naar-helpdesk support, onsite "hotswap"onderdelenservice en een opnieuw uitgebreid garantieprogramma om bedrijven het maximale uit hun handheld investeringen te laten halen.

Alan Kessler, president van Palm Computing, lichtte toe: "Palm blijft zich inspannen om enterprise-organisaties optimaal te laten profiteren van de voordelen van handheld automatisering, met name op het vlak van hogere productiviteitsverhoging en concurrentiekracht. We beseffen dat grootschalige inzet van handheld oplossingen vraagt om gebruiksgemak, krachtige beveiliging en lage operationele kosten, en dat zijn exact de punten waarop deze nieuwe producten en services zijn gericht. Bedrijven kunnen hun applicatietoegang, data-ontsluiting en procesbeheer nu onmiddelijk op een hoger plan brengen door de
automatiseringsplatforms in te zetten op de plaats waar het werk gedaan wordt."

"Met deze belangrijke annonceringen levert Palm een daadwerkelijk enterprise-omspannende oplossing voor de Palm productlijn," verklaarde Christopher Fletcher, Managing Director Enterprise Business Applications van de Aberdeen Group. "De Palm organizers kunnen van nu af aan volledig worden geïntegreerd binnen de totale IT-strategie van ondernemingen, waarbij mobiele enterprise-applicaties volledig worden ondersteund en de Palm handheld kan worden beheerd als elke andere netwerkcomponent."

Palm's inspanningen voor de enterprise-omgeving zijn toegespitst op de behoeften van zowel de IT-organisatie als de functionele afdelingen. Het Palm Computing-platform wordt ondersteund door een groot aantal vooraanstaande leveranciers van enterprise-software, zoals Lotus Development, Oracle, PeopleSoft, Remedy en SAP. Deze ondersteuning verzekert nauwe integratie met toonaangevende database-, ERP-, helpdesk-, e-mail- en groepsagenda-applicaties. Palm heeft ook allianties gesloten met grote IT-ondernemingen als Computer Associates, IBM, Oracle, Sun Microsystems en Sybase, met het oog op ontwikkeling van Palm Computing infrastructuuur- en ontwikkelingstools voor enterprise-beheer, database-toegang en Java-ontwikkeling. Palm maakt zich daarnaast sterk voor ontwikkeling van producten met een open beveiligingsarchitectuur, zodat organisaties oplossingen kunnen implementeren waarbij beveiliging en gebruiksgemak optimaal zijn afgestemd op de eisen die de applicaties stellen.

Peapod Inc., de online shopping-service, heeft meer dan 300 Palm handheld-computers in gebruik genomen op twee distributiecentra, waar ze worden ingezet voor het samenstellen van online
levensmiddelenbestellingen. John Furton, informatiedirecteur van Peapod, merkt op: "De Palm organizers zijn inmiddels een kritische component van onze informatie-infrastructuur en bieden onze medewerkers op elke plaats netwerktoegang tot de gegevens die ze nodig hebben. De Palm-oplossing bespaart ons een hoop papierwerk en heeft onze orderafhandeling aanzienlijk versneld."

Meer informatie over Palm's enterprise-oplossingen en allianties is te vinden op www.palm.com/enterprise.

Over Palm Computing
Het Palm Computing-platform is de basis voor de succesvolle Palm V, Palm VII en Palm III(x) connected organizers van 3Com en de handheld producten van 3Com's strategische OEM-partners, waaronder IBM, Franklin Covey, QUALCOMM en
Symbol Technologies. De Palm Computing-producten vinden hun toepassing in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke omgeving en worden ingezet voor toepassing in onder meer retail, logistiek, gezondheidszorg en productie. Met meer dan 2 miljoen verkochte exemplaren en een aandeel van circa tweederde van de mondiale markt zijn de Palm Computing-producten de meest succesvolle organizers ter wereld. De Palm HotSync-technologie is de meest toegepaste synchronisatietechniek. Er zijn inmiddels duizenden applicaties, tools en services voor het Palm Computing-platform beschikbaar en er werken meer dan 18.000 ontwikkelaars aan nieuwe applicaties en hardware-uitbreidingen. Palm heeft een website op www.palm-europe.com.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie