WINS sluit overeenkomst met SURFdiensten

Datum nieuwsfeit: 26-10-1999

WINS SLUIT EEN 3-JARIGE OVEREENKOMST MET SURFdiensten VOOR DE LEVERING VAN EXECUTIVE’S SOFTWARE PRODUCTEN DISKEEPER EN UNDELETE AAN (hoger) ONDERWIJS- EN ONDERZOEKSINSTELLINGEN IN NEDERLAND

Hillegom – 26 Oktober 1999: WINS B.V., een belangrijke distributeur van Executive Software producten, kondigt aan dat SURFdiensten de licenties voor Diskeeper en Undelete zal gaan leveren aan het (hoger) onderwijs en wetenschappelijk onderzoek in Nederland.

SURFdiensten heeft zo’n 500.000 potentiële gebruikers in deze markt. Het doel van de overeenkomst tussen SURFdiensten en WINS is om Diskeeper en Undelete zo voordelig mogelijk aan te kunnen bieden in deze markt. “In een vroeg stadium realiseerde WINS zich dat het bijna onmogelijk zou zijn om deze producten tegen eindgebruikersprijzen in deze markt te verkopen”, zegt Willem Visser van WINS. “Daarom besloten we om te kijken of we een overeenkomst met SURFdiensten konden sluiten. Zij hebben een gedegen kennis van de markt en een enorm potentieel aan gebruikers.”

SURFdiensten treedt op als intermediair tussen diverse ICT-aanbieders en het Nederlandse onderwijs en werkt nauw samen met SLBdiensten en APS IT-diensten. SURFdiensten verstrekt softwarelicenties aan het Hoger en Wetenschappelijk Onderwijs, SLBdiensten aan het BVE-veld, Voortgezet Onderwijs en Voorbereidend Beroeps Onderwijs en APS IT-diensten aan het Primair Onderwijs. Ongeveer 95% van het Hoger en Wetenschappelijk Onderwijs maakt inmiddels gebruik van de SURF-licenties. In het BVE-veld is dit ook ongeveer 95%, in het Voortgezet Onderwijs circa 70% en in het Primair Onderwijs circa 60%. Nadere informatie is te vinden op het internet: SURFdiensten: www.surfdiensten.nl; SLBdiensten: www.slbdiensten.nl; APS IT-diensten: www.apsitdiensten.nl; Slim: www.slim.nl.

WINS B.V. is distributeur van o.a. Windows NT producten met een sterke focus op de business-to-business markt. WINS B.V. is opgericht in November 1996, met als doel om kwalitatieve producten te leveren met ‘human touch’ service.

Executive Software heeft diverse standaarden gezet met producten die de snelheid verbeteren en de beheersbaarheid vereenvoudigen voor bedrijfsnetwerken. Executive Software is opgericht in 1981 en is momenteel de wereldleider in defragmentatiesoftware voor Windows NT en OpenVMS systemen.

DISKEEPER
Fragmentatie doet zich voor wanneer bestanden in stukken worden gesplitst, zodat ze op de dichtstbijzijnde beschikbare schijfruimte passen. Op deze manier kan het besturingssysteem bestanden sneller opslaan. Schijven zijn namelijk mechanisch en als de schijfarm een bestand naar een speciaal toegewezen en mogelijkerwijs geschiktere plaats op de schijf moet brengen, neemt dat meer tijd in beslag.
Als deze fragmenten nooit met behulp van een defragmentatiemethode worden opgeruimd, worden zowel de bestanden als de vrije ruimte steeds meer gefragmenteerd, totdat bestanden in wel tien, twintig of nog meer stukken worden gesplitst. Grote bestanden, zoals e-mail bestanden, help-bestanden en veel databasebestanden, worden vaak in maar liefst HONDERDEN of zelfs duizenden fragmenten opgesplitst. In een multitasking-omgeving kan dit de prestatie en snelheid van het systeem ernstig aantasten, waardoor het meer tijd kost om toepassingen te laden en bestanden op te halen en op te slaan.

Executive Software heeft een doorbraak bewerkstelligd door als eerste fragmentatie preventietechnologie (Frag Guard) te ontwikkelen voor Windows NT. In de nieuwe Diskeeper 5 versie wordt deze technologie meegeleverd. Bovendien is er nu tevens ondersteuning voor Windows 95/98 werkstations waardoor het mogelijk wordt om defragmentatiejobs te agenderen over uw gehele netwerk.

Frag Guard voorkomt fragmentatie in de 'Master File Table' (MFT) en NT 'Paging File' door bestandsfragmenten, voordat ze naar disk worden geschreven, te optimaliseren.

Een andere doorbraak van de nieuwe Diskeeper 5 is de ondersteuning van Windows 95/98 werkstations. Tot voor kort was het niet mogelijk om vanaf één centraal punt uw gehele netwerk te defragmenteren. Met Diskeeper 5.0 kunt u Windows NT servers en Windows 95/98/NT werkstations defragmenteren op een door de beheerder bepaalt tijdstip.

UNDELETE
Elke dag opnieuw lopen je bestanden gevaar, aangezien de Recycle Bin in Windows NT enkel de bestanden opvangt die gewist werden op een lokale machine met Windows NT Explorer. De meeste bestanden gaan voorbij de Recycle Bin en die ben je dan ook voorgoed kwijt!
Met Undelete Server en Workstation versies op je systeem, zal de Recovery Bin voor het volledige netwerk (een uitgebreide prullenmand die alle gewiste bestanden opvangt) zelfs de bestanden opvangen die gewist werden uit File Manager, uit de commandoregel en uit gelijk welke applicatie. Voortaan kun je makkelijk en snel toevallig gewiste bestanden terughalen. Als het bestand ook uit de Recovery Bin is verdwenen, kan een systeembeheerder Undelete for Windows NT gebruiken om elke drive van het systeem te scannen waarop Undelete geïnstalleerd werd, en vervolgens het bestand terughalen, rechtstreeks vanaf zijn werkplek!

Enkele mogelijkheden van Undelete zijn:

- Herstelt bestanden over het hele netwerk

- De Recovery Bin biedt een volledige bestandsbescherming
- Undeleten vanaf de harde schijf

- Ingebouwde functies voor bestandsbeveiliging
- Voorgeconfigureerd, voor een eenvoudige, automatische werking
- Kan gebruikt worden op stand-alone pc’s

- Absoluut veilig en 100% compatibel

- Volledig Y2K-conform

WINS B.V. is gevestigd op de Pastoorslaan 28, 2182 BX Hillegom, Nederland. Een verscheidenheid aan utilities zijn gratis te downloaden op www.win-s.com, o.a. 30-dagen versies van Diskeeper en Undelete.

-EINDE-

Diskeeper, "Set It and Forget It", Frag Guard, Undelete, and Executive Software are trademarks owned by Executive Software International, Inc. Microsoft, Windows NT and BackOffice are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corp. in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Voor meer informatie:

WINS B.V. SURFdiensten B.V.
Contactpersoon: Willem Visser Audrey Visscher
Telefoon: 0252 - 53 33 33 Tel. 030 - 298 30 00
E-Mail: visserw@win-s.com E-mail: (visscher@surfdiensten.nl)