RailExpo: NMBS-projecten tentoongesteld in Brussel-Zuid

Datum nieuwsfeit: 26-10-1999
NMBS 26 oktober 1999

RailExpo: NMBS-projecten tentoongesteld in Brussel-Zuid

Van oktober 1999 tot en met januari 2000 organiseert de NMBS RailExpo, een rondreizende tentoonstelling over de ontwikkeling van de Belgische spoorwegen. De tentoonstelling trekt langs 14 stations, verdeeld over het hele spoorwegnet.

De overgang naar het jaar 2000 is de ideale gelegenheid voor de NMBS om aan haar klanten de vele objectieven, investeringen en verwezenlijkingen te laten zien. Bezoekers aan de RailExpo krijgen de gelegenheid om kennis te maken met de grote projecten van de NMBS (nieuw treinmaterieel, modernisering van het net, vernieuwing van stations, werken aan de spoorlijnen, ...). Ze kunnen er ook terecht voor meer informatie over het binnenlandse en internationale aanbod van de NMBS. Aan de RailExpo is ook een wedstrijd verbonden, waarmee reizen per Thalys naar Parijs en B-Dagtrips te winnen zijn.

De RailExpo is in het station Brussel-Zuid te zien van 26 oktober tot en met 7 november.

De metamorfose van het station Brussel-Zuid en de omgeving ervan, het GEN (Gewestelijk Expres Net) voor meer mobiliteit in en rond de hoofdstad, de modernisering van andere stations in de Brusselse regio, de hst ... het zijn maar enkele van de vele projecten die de NMBS momenteel uitvoert of die gepland zijn en die van belang zijn voor onze klanten.

De komende maanden reist de RailExpo verder door het land. Achtereenvolgens zijn Leuven, Brussel-Zuid, Verviers, Mechelen, Kortrijk, Doornik, Brugge, Waremme, Gent-Sint-Pieters, Bergen, Brussel-Noord, Denderleeuw, Aarlen en Brussel-Centraal aan de beurt.