Lufthansa kiest wereldwijd voor Vantive

Datum nieuwsfeit: 27-10-1999

Hoofddorp, 27 oktober 1999

Lufthansa kiest wereldwijd voor Vantive
Vantive biedt de laagste exploitatiekosten

Vantive, marktleider op het gebied van software voor CRM (Customer Relationship Management), heeft onlangs bekend gemaakt dat de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa voor Vantive heeft gekozen als softwareleverancier voor de wereldwijde verkoop- en serviceactiviteiten. De verkoop- en service applicaties van Vantive maken deel uit van Vantive Enterprise, een compleet pakket van volledig geïntegreerde internetoplossingen voor klantrelatiebeheer (CRM) waarmee Lufthansa haar klanten wereldwijd een optimale service kan bieden. De planning is om te beginnen met online-bedrijfsvoering op het wide-areanetwerk van Lufthansa. Lufthansa zal daarom eind dit jaar de huidige software vervangen door Vantive-software om zo een decentraal management in de regionale Lufthansa-vestigingen te realiseren.

Lufthansa heeft voor Vantive gekozen vanwege de eenvoudige integratiemogelijkheden en de diverse gebruiksklare functies zodat een snelle implementatie en online-functionaliteit mogelijk is. De drielaagse architectuur zorgt ervoor dat Vantive op eenvoudige wijze in de bestaande software-architectuur van Lufthansa kan worden geïntegreerd. Doordat de Vantive-architectuur is opgebouwd uit losse componenten, kunnen alle applicaties eenvoudig worden afgestemd op de specifieke afhandelingsprocessen en functionele behoeften van Lufthansa, zodat de exploitatiekosten minimaal zijn.
De eerste fase van het project zal zich concentreren op de implementatie, waarbij circa 800 Lufthansa-werknemers in 127 dochterbedrijven verdeeld over 100 landen het Vantive-systeem gaan gebruiken. Kort daarna zullen wereldwijd circa 1100 werknemers dagelijks het Vantive-systeem gaan gebruiken. Vantive verzorgt ook de software-trainingen zodat de gebruikers zich vertrouwd kunnen maken met de "look & feel" van het nieuwe Lufthansa-systeem, met nieuwe schermen en slechts één verkoopsysteem in plaats van de twee systemen die nu worden gebruikt.

Op de middellange termijn wil Lufthansa de Vantive-systemen uitbreiden voor het meten en rapporteren van de verkoopresultaten aan het management, en ook zal op middellange termijn extra functionaliteit worden toegevoegd ten behoeve van diverse bedrijfs- en verkoopprocessen.
De Deutsche Lufthansa AG
Deutsche Lufthansa AG is als lid van de STAR ALLIANCE één van de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. De 58.000 werknemers van Lufthansa genereerden in 1997 een omzet van meer dan 23 miljard Duitse Mark. Het beleid van Lufthansa is erop gericht om zich te ontwikkelen van een luchtvaartmaatschappij tot een luchtvaartgroep, verdeeld in zeven bedrijfsonderdelen. Al deze onderdelen dienen in de top van hun bedrijfstak mee te kunnen draaien om zo de concurrentiepositie van Lufthansa te versterken ten behoeve van zowel de klanten, aandeelhouders als werknemers. Deze bedrijfsonderdelen zijn; "Vluchten", "Logistiek", "Toerisme", "Techniek", "Catering", "Grondafhandeling" en "IT".

Over Vantive:
Vantive is wereldwijd marktleider in frontoffice software met meer dan 850 klanten en ruim 163 miljoen dollar omzet in 1998. Vantive stelt bedrijven in staat te verkopen, te ondersteunen en service te verlenen via verschillende interactieve kanalen zoals, het Web, call centers, e-mail of direct via vertegenwoordigers en serviceverleners. Vantive Enterprise is een geïntegreerde suite van webtoegankelijke software die de effectiviteit van verkoop, marketing, kwaliteitsbeheer, call center, helpdesk en fieldservice verhoogt. Vantive Enterprise is onderscheidend door haar rijke functionaliteit, bewezen mobiele oplossingen, modulaire opbouw en geavanceerde architectuur. Opgericht in 1990, met het hoofdkantoor gevestigd in Santa Clara, distribueert Vantive haar producten in meer dan 35 landen. In Nederland gebruikt een aantal grote bedrijven, zoals Hewlett Packard en Deloitte & Touche deze software.
Voor meer informatie:
Vantive BV.