CDA presenteert eigen visie goederenspoor

Embargo op inhoud tot woensdag 27 oktober 17.00 uur

Den Haag, 26 oktober 1999

CDA presenteert eigen visie Goederenspoor

De discussie over het goederenvervoer in Nederland dreigt te verzanden. Het wil maar niet lukken met de Betuwelijn. Door de recente beslissing van het kabinet om de Noordtak van de Betuwelijn niet aan te leggen, is weer veel onbehagen ontstaan. En is er terecht opnieuw discussie over het nut en de noodzaak van het gehele project.

Bij de stelling dat het -wat de CDA-fractie betreft- zo niet verder kan met de Betuwelijn, willen we het niet laten. Het CDA wil met een eigen nota een constructieve bijdrage leveren aan de discussie over de gewenste oplossing voor het goederenvervoer per spoor. Een visie die niet alleen naar de vertakkingen in het oosten van het land kijkt maar één die begint bij de havens. Een Delta-oplossing: een andere kijk op de tracering van goederenvervoer per spoor.

De nota De Delta-lijn, een bijdrage aan de takkendiscussie van de Betuwelijn, wordt woensdag 27 oktober om 17.00 uur gepresenteerd in de fractie-Kamer van het CDA. (locatie Kamergebouw).

Een embargo-exemplaar van het rapport is vanaf 10.30 uur .s ochtends verkrijgbaar bij de afdeling Voorlichting (Kamer J116).

Woordvoerder: Gerd Leers 070-3182564

Voor verdere informatie: Bieke Oskam 070-3182509