Meer dan 100.000 Lotus Notes-gebruikers bij Philips

Datum nieuwsfeit: 27-10-1999

Meer dan 100.000 Lotus Notes-gebruikers bij Philips

Ambitieus project afgerond met installatie 100.000-ste Lotus Notes-licentie

Diemen, 26 oktober 1999 -- Lotus Development Corporation maakt bekend dat bij Philips de 100.000-ste licentie van Lotus Notes-client en Domino-server is geïnstalleerd. Hiermee is een ambitieus project, waaraan twee jaar is gewerkt door de Lotus Professional Services en IBM, met succes afgerond.

Philips zocht naar een oplossing die de standaard zou worden voor zowel Intranet/Internet- applicaties als voor groupware. Dit resulteerde in de implementatie van Lotus Domino en Notes-software, zodat de organisatie nu wereldwijd beschikt over een schaalbare architectuur en één standaard.

Lotus Professional Services heeft in samenwerking met IBM de netwerk-infrastructuur gebouwd en de Notes-architectuur -- onder codenaam DIAMOND -- ontwikkeld. De twee bedrijven hebben het migratieproject gezamenlijk ontwikkeld, met behulp van een 8.000 man sterke pilot-groep verspreid over de wereld, en hebben inmiddels met succes de eerste fase van het implementatietraject afgerond. Deze fase stond onder auspiciën van Lotus Professional Services, waarna Philips de verdere implementatie verzorgde in samenwerking met Origin, IT-service-leverancier en dochter van Philips. Het ambitieuze implementatie- schema -- met maandelijks meer dan 10.000 nieuwe gebruikers -- heeft ertoe geleid dat nu, slechts zeven maanden na implementatie van het pilotproject, de 100.000-ste gebruiker is bijgeschreven.

"Philips is een uitstekend voorbeeld van de rol die Lotus voor grote ondernemingen kan vervullen. Dankzij onze technologie, de grote mate van schaalbaarheid en ons ervaren team van Lotus Professional Services, hebben wij Philips op alle fronten tevreden kunnen stellen. De migratie naar het nieuwe systeem is zonder onderbreking verlopen. Bovendien beschikken zij nu over een complete architectuur die niet alleen nu maar ook in de toekomst in elke behoefte kan voorzien," aldus Pierre Van Beneden, Senior Vice President en General Manager van Lotus Europa, het Midden-Oosten en Afrika. "Philips heeft nu alles in huis om de bedrijfsomgevingen te blijven ontwikkelen zonder de bestaande architectuur te hoeven aanpassen."

"Wij zijn zeer verheugd over deze succesvolle migratie," aldus John Hendriks, Senior Director Corporate IT bij Philips. "Bovendien hebben wij met de technologie van Lotus een nieuwe basis weten te leggen voor de volgende generatie bedrijfsapplicaties en kennismanagementsystemen."

Na de succesvolle migratie van de mailsystemen en de interne implementatie van meer dan 100.000 licenties, legt Philips zich nu toe op de verdere ontwikkeling van bedrijfsspecifieke applicaties, waaronder ook kennismanagement-tools en -services, voor het Domino/Notes-platform.

Volgens schattingen van marktonderzoekbureau IDC waren er begin dit jaar nog zo'n 10 miljoen gebruikers van verouderde of niet-millenniumbestendige messagingsystemen die vóór de jaarwisseling moesten migreren. Lotus, marktleider op het gebied van samenwerkingssoftware, heeft een reeks tools en services ontwikkeld om ondernemingen te helpen bij de migratie van verouderde platforms naar de Lotus Domino- en Notes-architectuur.

Lotus Development Corporation
Lotus Development Corporation bestaat sinds 1982 en is een onderdeel van IBM. Lotus levert producten en diensten die zijn gericht op de samenwerking van individuen en bedrijven in een netwerkomgeving. Lotus-applicaties zorgen voor de onderlinge communicatie en voor de ontsluiting van informatie over de traditionele organisatiegrenzen heen. Lotus brengt haar producten wereldwijd in meer dan 80 landen op de markt. Lotus is wereldmarktleider op het gebied van messaging en groupware. Lotus Professional Services ondersteunt afnemers met advies, implementatie, ondersteuning en opleiding.

______

Noot voor redacties