Microsoft introduceert Visual Studio 6.0 Plus Pack

Datum nieuwsfeit: 27-10-1999

Microsoft introduceert Visual Studio 6.0 Plus Pack

Extra tools helpen ontwikkelaars zich voor te bereiden op het bouwen van applicaties voor Windows 2000

Schiphol-Rijk/Brussel, 27 oktober 1999 - Microsoft introduceert een uitbreiding voor het ontwikkelsysteem Visual Studio 6.0. Het Microsoft Visual Studio 6.0 Plus Pack bestaat uit de MSDE (Microsoft Data Engine), een jaarabonnement op het MSDN Library en de Windows 2000 Readiness Kit, waarmee ontwikkelaars zich volledig kunnen voorbereiden op het bouwen van applicaties voor Windows 2000.

Microsoft Visual Studio 6.0 is de complete oplossing voor ontwikkelaars van Windows-applicaties en bestaat uit de programmeeromgevingen Visual Basic, Visual C++, Visual FoxPro en Visual J++, de Visual InterDev-omgeving voor het creëren van geavanceerde web-applicaties, de beheeromgeving Visual SourceSafe, alsmede de Microsoft BackOffice Server Developer Edition. Het nieuwe Visual Studio 6.0 Plus Pack voegt hieraan de volgende onderdelen toe:

· Windows 2000 Developer's Readiness Kit - Deze kit omvat de applicatiespecificaties voor Windows 2000 en een stap-voor-stap trainingsprogramma dat ontwikkelaars wegwijs maakt in het ontwikkelen van Windows 2000-oplossingen. Ontwikkelaars krijgen hiermee praktische informatie over de wijze waarop zij de nieuwe technologieën in Windows 2000 kunnen gebruiken, zoals de Active Directory, de Microsoft Management Console en de Windows 2000 Web Servces.

· Microsoft Data Engine (MSDE) - Met de nieuwe Microsoft Data Engine is het mogelijk om complete desktop-applicaties te bouwen, die daarna direct gemigreerd kunnen worden naar Microsoft SQL Server. De programmacode hoeft daarbij niet aangepast te worden. Dit betekent dat ontwikkelaars nu geavanceerde toepassingen kunnen ontwikkelen binnen een basisomgeving, waarna deze probleemloos kan worden overgezet naar een grote bedrijfsomgeving.

· Jaarabonnement op MSDN Library - Dit éénjarige abonnement op de CD-bibliotheek van Microsoft's Developers Network biedt ontwikkelaars een schat aan informatie, updates en hulpmiddelen voor het bouwen van applicaties.

Gebruikers van Microsoft Visual Studio 6.0 kunnen het Plus Pack gratis bestellen via de volgende website: www.microsoft.com/europe/visualtools/. Tevens wordt het Visual Studio 6.0 Plus Pack vanaf nu standaard meegeleverd met Microsoft Visual Studio 6.0.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Noot voor redacties