Stemmingsbeeld optiebeurs Amsterdam Exchanges

Amsterdam Exchanges

27 Oct 1999 ABN AMRO favoriet
Stemmingsbeeld optiebeurs

Op een in het algemeen prijshoudende beurs waren de opties ABN AMRO favoriet. De bank noteerde in totaal 13.110 contracten, 8.80% van het totaal, waarbij met name de jan 22.50 call flink werd verhandeld. ABN AMRO sloot 20 Eurocent hoger op 21.64.

Koninklijke Olie/Royal Dutch werd 9890 keer verhandeld (6.64%) en daalde 26 Eurocent naar 56.05. Grootwinkelbedrijf Ahold nam op woensdag de derde plaats in qua omzet met 6.43% en 9581 contracten. Drie series waren vooral in trek: apr 27.50, apr 32.50 en de jul 32.50 calls. Ahold werd 21 Eurocent duurder en sloot de dag af op 29.61.

Philips sloot 2.60 Euro lager op 90.40 bij een matige omzet van ruim 6300 contracten.

Het gisteren geintroduceerde kabelfonds UPC steeg behoorlijk en sloot op 67.30, een winst van 2,50 Euro. Ook de omzet was behoorlijk met 1769 contracten.

Goud kreeg vandaag weer wat meer glans en sloot op 293.50 tegen een vorig slot van 292.70. Beleggers verhandelden ruim 550 contracten. Zilver werd iets doffer en sloot twee dollarcent lager op 5.22.

De omzet in de futurespit was behoorlijk, er verwisselden meer dan 10.000 contracten van eigenaar. De FTI Light future werd 62 keer verhandeld.

Slotstanden indices:

AEX-index: 552.39 (vorig slot: 552.28)

Amsterdam Midkap-index: 608.48 (vorig slot: 610.17)

AISX: 721.35 (vorig slot: 724.34)

AFSX: 473.71 (vorig slot: 471.15)

Slotstanden 16.45:

FTSE EuroStar Index: 3105.48 (vorig slot: 3121.47)

FTSE Eurotop 100 Index: 2988.18 (vorig slot: 2996.00)

EBSX: 933.15 (vorig slot: 939.71)

EISX: 1353.26 (vorig slot: 1336.72)