Vendex KBB neemt belang in Dutchtone Groep

Vendex KBB

28 oktober 1999

Vendex KBB neemt belang in Dutchtone Groep

Vendex KBB neemt een belang in de Dutchtone Groep B.V., de snelgroeiende nieuwe speler op de Nederlandse telecommunicatiemarkt. Daarover is overeenstemming bereikt met de overige aandeelhouders en oprichters van Dutchtone, France Telecom, ABN AMRO Bank en Rabobank. Het belang van Vendex KBB zal maximaal 2% bedragen.

Via verschillende winkelformules (Dixons, Modern Electronics, Valkenberg, Kijkshop, Vroom & Dreesmann en de Bijenkorf) is Vendex KBB één van de toonaangevende aanbieders van mobiele communicatie en abonnementen in Nederland. Mede omdat het concern in die positie kan bijdragen aan de toekomstige waardeontwikkeling van Dutchtone is tot een deelneming in deze onderneming besloten.

Tot de Dutchtone Groep behoren de Nederlandse telecom-operator Dutchtone, Casema en EuroNet Internet. De groep heeft circa 2000 medewerkers in dienst. Dutchtone is sinds 26 januari 1999 operationeel op de mobiele-telecommunicatiemarkt met diensten op basis van de nieuwe GSM 1800-technologie. Vanaf vandaag is het mobiele netwerk van Dutchtone landelijk dekkend. Inmiddels biedt Dutchtone ook gecombineerde vaste en mobiele diensten aan.