Cijfers Aladdin Blijven Stijgen

IJsselstein, 28 oktober 1999

Cijfers Aladdin Blijven Stijgen

Opbrengst Derde Kwartaal Met 76% Omhoog

Aladdin Knowledge Systems Ltd. (NASDAQ:ALDN) presenteerde begin deze week haar derde kwartaalcijfers. Een stijging van 38% ten opzichte van 1998 brengt de verkoopcijfers van US$ 8,01 miljoen op US$11,1 miljoen. De netto opbrengst stijgt maar liefst 76% tot US$ 4,12 miljoen vergeleken met US$ 2,33 miljoen over hetzelfde kwartaal in 1998.

De winst per aandeel steeg met 57% tot US$ 0,36 gebaseerd op 11,364 miljoen aandelen. De resultaten van het derde kwartaal 1999 omvatten tevens een netto kapitaal winst van US$ 3,8 miljoen uit Aladdins investering in WAVE Systems aandelen. De geaccumuleerde verkoopcijfers over de afgelopen negen maanden komen uit op US$ 32,33 miljoen, vergeleken met US$ 26,33 miljoen vorig jaar. De winst per aandeel daalde de afgelopen periode van negen maanden met 55% tot US$ 0,49 vergeleken met US$ 0,76 per aandeel over dezelfde periode in 1998.

"Het derde kwartaal was cruciaal voor het stimuleren van de naamsbekendheid en marktacceptatie van onze producten," aldus Yanki Margalit - Chairman en CEO van Aladdin Knowledge Systems. "De groeiende vraag naar Aladdin's HASP en Hardlock, marktleiders in oplossingen voor softwarebeveiliging, heeft onze kwartaalcijfers een flinke impuls gegeven."

Peter van Ruiten, Algemeen Directeur van Aladdin in de Benelux, geeft aan dat een aantal recente doorbraken in Europa gelden als belangrijke ijkpunten voor Aladdin. Zo werd afgelopen week de overeenkomst getekend met Packard Bell in België voor het meeleveren van Aladdin's USB-sleutels, de eToken, bij de Packard Bell PC's. Ook de uitreiking van de IST Award door de Europese Commissie aan Aladdin en de benoeming van eSafe Protect 2.1 door PCMagazine tot "1999 Editors Choice" op het gebied van Internetbeveiliging, tonen aan dat Aladdin gezien wordt als een innovatief en hoogwaardig bedrijf op het gebied van software- en Internetbeveiliging.

Over Aladdin
Aladdin Knowledge Systems is wereldwijd leider op het gebied van beveiliging van digitale content, van applicatie software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's producten zijn onder meer HASP en Hardlock, software beveiligingssystemen die de inkomsten van ontwikkelaars en uitgevers beschermen; Privilege, een software licentie platform voor Internet; de eSafe-lijn voor anti-vandaal, anti-virus en content-filterende software voor PC's, netwerken en firewalls die verbonden zijn met Internet; en de eToken voor Internetbeveiliging en authenticatie. Aladdin is ISO 9002 gecertificeerd en voorziet klanten via acht internationale kantoren, heeft distributeurs in vijftig landen die samen in meer dan honderd landen producten afzetten. Meer informatie is te vinden op de Aladdin website www.eAladdin.com.

- EINDE BERICHT -

Noot voor redacties