Verklaring Europese Unie over Ethiopië en Eritrea

Datum nieuwsfeit: 28-10-1999
Ethiopia/Eritrea : Declaration by the Presidency on behalf of the EU et al.

CFSP Presidency Statement: Brussels (28-10-1999) -Nr. 12124/99 (Presse 321)
- CFSP : 110/99

----------------------------------------------------------------------------

Brussel, 28 oktober 1999
12124/99 (Presse 321)
P 110/99

Verklaring van het voorzitterschap, namens de Europese Unie,

alsmede van de met de Europese Unie geassocieerde landen van Midden- en Oost-Europa, de geassocieerde landen Cyprus en Malta

en de EVA-landen, leden van de Europese Economische Ruimte,

met betrekking tot Ethiopië en Eritrea

De met de Europese Unie geassocieerde landen van Midden- en Oost-Europa, de geassocieerde landen Cyprus en Malta en de EVA-landen, leden van de Europese Economische Ruimte, verklaren dat zij de doelstellingen onderschrijven van Gemeenschappelijk Standpunt 1999/206/GBVB dat door de Raad van de Europese Unie op 15 maart 1999 op basis van artikel J.2 van het Verdrag betreffende de Europese Unie is vastgesteld met betrekking tot Ethiopië en Eritrea, zoals dat verlengd is bij Gemeenschappelijk Standpunt 1999/650/GBVB van 30 september 1999. Zij zullen er zorg voor dragen dat hun nationale beleid in overeenstemming is met dit gemeenschappelijk standpunt.

_________________

---------------------------------------------------------------------------- /newsroom/press/c/12124.NL9.htm