Amdahl speelt in op de buitengewone groei van virtual tape

Datum nieuwsfeit: 29-10-1999

Amdahl Corporation speelt in op de buitengewone groei van virtual tape

Sterling Software en Amdahl werken samen om geïntegreerde, volledige oplossingen voor gegevensopslag te leveren

Utrecht, oktober 1999 -- De Storage Management Division van Sterling Software (SSW-NYSE) en Amdahl Corporation hebben een strategisch technologisch bondgenootschap bekendgemaakt, dat Amdahl in staat stelt de productfamilie voor opslagbeheer van Sterling Software op de markt te brengen, met inbegrip van SAMS:Vtape, het eerste en unieke softwarematige virtual tape product.

De analisten uit de sector zijn het erover eens dat virtual tape vandaag de dag een kritieke prioriteit is. Een studie van Gartner Group, "Virtual Tape: Drawing the Line", besluit: "... virtual tape is één van de hoogste prioriteiten op korte termijn van zowat alle opslagplanners." Uit een eigen peiling van Sterling Software blijkt dat 29 percent van de ondervraagden een systeem met virtual tape hebben geïnstalleerd en dat 71 percent plannen hebben om binnen de 24 maanden virtual tape in te voeren.

SAMS:Vtape is een uiterst schaalbare, flexibele, voordelige oplossing voor gegevensopslag. Ze geeft de klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van virtual tape concepten zonder hun investering in de bestaande hardwaretechnologie in het gedrang te brengen.

De nieuwe samenwerking leidt tot een krachtige oplossing voor opslagbeheer. Ze combineert de in deze sector toonaangevende SAMS-producten voor opslagbeheer van Sterling Software met de uitzonderlijke consulting- en professionele diensten van Amdahl, zodat de klanten over complete geïntegreerde oplossingen voor opslagbeheer kunnen beschikken. Zo krijgen de organisaties dankzij twee leiders uit de sector toegang tot opslagproducten en diensten die het volledige bedrijf bestrijken. Bovendien zal Amdahl de SAMS-producten aanwenden als evaluatietools voor zijn professionele diensten. In ruil zal Sterling Software de consultingdiensten van Amdahl ondersteunen en promoten.

Over de Storage Management Division
De Storage Management Division van Sterling Software levert E3: complete bedrijfsoplossingen voor opslagbeheer, met inbegrip van nieuwe tools die speciaal voor Storage Area Networks zijn ontwikkeld. Haar SAMS-producten helpen de klanten bij het beheren, controleren en automatiseren van de gegevensopslag in verspreide en gecentraliseerde omgevingen. Ze zijn ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de opslagsystemen en e-business toepassingen die er gebruik van maken altijd beschikbaar zijn - op elk moment, op elke plaats, in heel het bedrijf.

Over Sterling Software
Sterling Software is een toonaangevend leverancier van software en diensten op de markt van ontwikkeling van toepassingen, business-informatie, informatiebeheer, opslagbeheer, netwerkbeheer, VM-systeembeheer en federale systemen. Het is één van de 20 grootste onafhankelijke softwarebedrijven ter wereld. Sterling Software heeft zijn hoofdkwartier in Dallas en bedient met zijn 3.700 werknemers en 90 kantoren wereldwijd meer dan 20.000 klanten. Voor meer informatie over Sterling Software bezoekt u de website van de firma op www.sterling.com.

Amdahl Corporation, dat als leverancier van IT-producten en -oplossingen wereldwijd een leidersrol vervult, startte op 1 april 1999 de nieuwe divisie Amdahl Global Solutions (Amdahl GS).
Amdahl GS gaat zijn onovertroffen expertise op het vlak van de drie voornaamste architecturen (NT*, UNIX* and System/390*) aanwenden om infrastructurele diensten en oplossingen te ontwikkelen die het rendement van zijn klanten zullen verhogen en die tegelijkertijd hun risico's reduceren bij de migratie naar een flexibele, zich aanpassende IT-infrastructuur die in staat is om snel te reageren op nieuwe uitdagingen en mogelijkheden in de markt. Deze infrastructuren worden gebouwd op basis van de specifieke eisen die de klant stelt op het vlak van Availability (minimale downtime), Scalability (uitbreidbaarheid) en Enterprise Integration (integratie van bedrijfsprocessen). Ter ondersteuning van dit aanbod heeft Amdahl GS een heldere en complementaire markt- en distributiestrategie ontwikkeld.

Als volledige dochteronderneming van Fujitsu zal Amdahl GS maximaal gebruikmaken van de R&D-faciliteiten van Fujitsu, het op een na grootste computerbedrijf ter wereld. Deze eigen productontwikkeling zal worden gekoppeld aan bijkomende technologische input die voortspruit uit strategische samenwerkingsverbanden met toonaangevende spelers in de IT-wereld. Ook zal Amdahl GS investeren in de ontwikkeling van kennis- en expertiseplatforms, waarbij de nadruk komt te liggen op de disciplines bedrijfsintegratie, continu systeembeheer en klantenservice.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Amdahl Global Solutions Creative Strategies NV
(PR agency)