Internetwinkel 7x24 wijzigt prijspolitiek

Bron: 7x24
Meer uit deze bron

Internetwinkel 7x24 wijzigt prijspolitiek

AMSTERDAM, 29 oktober 1999 - Twee weken na de lancering heeft Webwinkel 7x24 besloten tot een radikale koerswijziging. Bedrijven hoeven niet langer voor het gebruik van de winkel te betalen. Ze betalen voor hun plek in de winkel slechts 1,3 procent provisie voor de omzet die ze daadwerkelijk via de winkel genereren.

Via webwinkel 7x24 kan elk bedrijf zijn producten ter verkoop aanbieden. De lijst van inmiddels 235 producten gaat van 'asperges' via 'hypotheken' tot 'zonweringen'. Kopers doen hun bestelling via e-mail en rekenen af op de wijze die de verkoper bepaalt: op rekening, creditkaart, rembours, alles is mogelijk.

"Bij de lancering vroeg ik producenten fl 450,- voor een plaats in de webwinkel om zijn producten te verkopen", aldus directeur Hans van Heertum. "Nu al twee weken lang stromen de reacties binnen, 20 a 30 per dag. Maar de meeste mensen bleken huiverig om direct te investeren. 'Waarom vraag je geen percentage van onze omzet?' zeiden ze zelf." Zo gezegd, zo gedaan.

De filosofie van 7x24 is dat bedrijven geen eigen website nodig hebben om online te verkopen. Ze vermelden hun producten bij 7x24, met gegevens over de prijs, levertijd, garantie en betalingswijze, en per product een afbeelding. Dat alles is nu dus gratis - tot het product inderdaad omzet genereert. De eerste bedrijven die hun producten in de webwinkel hebben geplaatst, krijgen hun geld terug.

Webwinkel 7x24 is te vinden op www.7x24

Noot redactie:

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot

Hans van Heertum
Deccaweg 38