Toshiba Equium 7100 leverbaar met 650 MHz Pentium III

Datum nieuwsfeit: 29-10-1999

Toshiba Equium 7100 desktop PC leverbaar met 650 MHz Pentium III processor

Ook de nieuwe 650 MHz versie is consistent met het bestaande Equium 7000 PC-platform,
wat vooral bij grootzakelijke gebruikers leidt tot verlaging van ‘Total Cost of Ownership’.

Capelle a/d IJssel, 26 oktober 1999 - De serie Toshiba Equium 7100 desktop PC's is uitgebreid met een model dat is voorzien van een Pentium III processor op 650 MHz. Net zoals de in april geïntroduceerde Equium 7100 serie met Pentium III processoren, wordt ook hier de snelheidswinst nog eens vergroot door de Katman New Instructions (KNI), een standaard geheugenomvang van 128 Mb (het nieuwe model kan ook standaard worden geleverd met 256 Mb DIMM) en een videogeheugen dat uitbreidbaar is tot 8 Mb. De Equium 7100 op 650 MHz wordt geleverd met uiteenlopende schijfcapaciteiten, oplopend tot 20 GB.
De vanaf prijs voor dit nieuwe model bedraagt fl. 5.091,-- (2.310 Euro) excl. btw.
(prijs voor het model met Pentium III 650 MHz/128 MB/17 GB/CD/Ethernet netwerk 10/100 Mbps/ Windows 95 en 98 pre-load).

Met de Equium 7100 PC's richt Toshiba zich vooral op de veeleisende, zakelijke gebruiker. De systemen beschikken dan ook over uitgebreide faciliteiten voor professioneel beheer en onderhoud door een IT-afdeling. Dankzij de vergrote standaard geheugenomvang blijven ook bij 256 Mb méér uitbreidingsslots vrij.

Consistent platform, lage TCO
Ondanks de elkaar snel opvolgende technologische vernieuwingen, blijft de gehele serie Equium 7000 en 7100 PC's één consistent platform. Dat betekent dat alle systemen zich, ongeacht hun leeftijd of capaciteit, naar de beheerder toe eenduidig gedragen. Het internationaal toonaangevende onderzoeksbureau Gartner Group heeft vastgesteld dat bij grote, zakelijke gebruikers juist hierdoor een aanzienlijke besparing op de Total Cost of Ownership (TCO) van het PC-park kan worden bereikt.

Snelle multimedia
De Katman New Instructions richten zich specifiek op het efficiënt afwikkelen van multi-media activiteiten. Voor dergelijke toepassingen zijn ook het grote werkgeheugen en snelle videosysteem van belang. Dat samen maakt de PC's nog eens aanzienlijk sneller dan uitsluitend op basis van de verhoogde klokfrequentie zou worden verwacht.

Uitgekiende behuizing
Alle Equium 7100 PC's zijn ondergebracht in een uitgekiende behuizing. De 'Instant Access Door' geeft toegang tot alle techniek zonder het systeem of het beeldscherm te hoeven verplaatsen. Zelfs het verwisselen van het complete moederbord vergt daardoor slechts enkele minuten. De systemen beschikken voorts over uitgebreide faciliteiten om ze over een netwerk op afstand te configureren, beheren en onderhouden.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumenten-markt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux
Contactpersoon: Martin Middelkoop, product manager Telefoon: 010-2882363, E-mail: (martin.middelkoop@toshiba.nl)

Noot voor redacties