Baan introduceert Business Intelligence Suite

Datum nieuwsfeit: 29-10-1999

BAAN COMPANY

De Baan Business Intelligence Suite

The Baan Company Maakt Bekend Dat Een Nieuwe 'Business Intelligence Suite' Voor Uitvoerige Bedrijfsgegevensanalyse En -Navigatie Beschikbaar Is

De Baan Business Intelligence Suite (BIS) maakt OLAP-analyse en het navigeren door complexe omgevingen voor gegevensopslag (data warehousing) mogelijk, en biedt naast mogelijkheden voor robuuste rapportering ook capaciteiten voor het ophalen, de overdracht en het laden (ETL - extraction, transfer, loading) van gegevens.

Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.), 27 oktober /PRNewswire/ - The Baan Company N.V. (Amsterdam: BAAN; Nasdaq: BAANF), die wereldwijd actief is als leverancier van
bedrijfssoftwareoplossingen, maakte de beschikbaarheid bekend van de Baan Business Intelligence Suite (BaanBIS). BaanBIS stelt ondernemingen in staat gegevens te consolideren die afkomstig zijn uit verschillende informatiebronnen - ondermeer Baan ondernemingstoepassingen, legacy-systemen, en externe databronnen - om te komen tot één enkele data-warehousingomgeving voor uitgebreide mogelijkheden qua beslissingsondersteuning en analyse. Samen met de Business Intelligence Suite, kondigde Baan ook de beschikbaarheid aan van vooraf gedefinieerde analytische bedrijfssjablonen voor het hele scala van Baan softwareoplossingen voor ondernemingen.

Ondernemingen die gebruik maken van het BaanBIS beschikken daarmee over een krachtige beslissingsondersteunende omgeving die kennismanagers in staat stelt beslissingen over de bedrijfsvoering te nemen op basis van gestructureerde ondersteunende informatie. Bovendien beschikken kenniswerkers met dit systeem over de mogelijkheid om analytische bedrijfsinformatie te koppelen om informatie over transacties, dit dankzij de krachtige hyper-relationele mogelijkheden voor wat betreft de navigatie door de gegevens van de Baan Data Navigator. Deze capaciteit zorgt voor een unieke bedrijfsomgeving - de mogelijkheid om getotaliseerde bedrijfsinformatie te analyseren, met daarbij de kracht en de flexibiliteit om de details tot op het niveau van de afzonderlijke zakelijke transacties uit te spitten.

'Wanneer ze opgesloten zitten in de 'informatiesilo's' die men doorgaans in ondernemingen vindt, zijn gegevens zo goed als onbruikbaar op ondernemingsniveau,' zei Gianluca Tamagni, IT-manager bij MACAER. 'Maar BaanBIS combineert en koppelt de gegevens uit verschillende bronnen en produceert daarmee een model dat weergeeft hoe het bedrijf het doet op ondernemingsniveau. Deze gegevens worden dan omgezet in betrouwbare informatie, die doorheen de hele onderneming kan worden gebruikt voor het nemen van intelligente beslissingen over de bedrijfsvoering - zo wordt de kracht van softwareoplossingen voor ondernemingen ten volle benut. BaanBIS stelt onze organisatie in staat om informatie te raadplegen en te controleren op een meer verfijnde manier dan tot nu toe mogelijk was, en helpt ons deze informatie gebruiken voor het nemen van beslissingen die elk onderdeel van onze onderneming beïnvloeden.'

'BaanBIS vormt de toegangspoort tot onze bedrijfsinformatie, en kan zo worden geconfigureerd dat ze tegemoetkomt aan de behoeften van de individuele gebruikers. Of er nu behoefte is aan vereenvoudigde toegang tot het web, aan informatie die voor verschillende sofwaretoepassingen in de onderneming beschikbaar moet zijn, of aan vooraf gedefinieerde rapporten, de Baan Business Intelligence Suite biedt een raamwerk dat open is en voldoende compatibel om in luttele seconden te voldoen aan de vraag van de gebruikers en ook op kritieke momenten gedetailleerde informatie ter beschikking te stellen,' zei Claes Areskoug, informaticamanager bij ABB Transformers.

Met deze Business Intelligence Suite heeft Baan een product afgeleverd dat zich situeert op het hoogste niveau qua analytische integratie tussen de uitgebreide suite van Baan ondernemingstoepassingen,' lichtte dr. Katherine Jones, Senior Research Analyst bij de Aberdeen Group, nog toe. Met de vooraf gedefinieerde sjablonen voor de verschillende producten van Baan biedt BaanBIS een enorme meerwaarde aan Baan klanten die de uitgebreide ondernemingssoftwareoplossingen van Baan hebben geïmplementeerd.

'Voortbouwend op de kennis van Baan over bedrijfsprocessen en op de vraag bij de klanten naar interfunctionele toegang tot informatie, biedt BaanBIS een oplossing voor beslissingondersteuning die zich richt op de hele onderneming, voldoende soepel is om tegemoet te komen aan de veranderende zakelijke en informatiebehoeften, en bovendien snel kan worden geïmplementeerd,' zei Rohit Agarwal, 'Vice President of Strategic Marketing' bij The Baan Company.

Beschikbaarheid

BaanBIS is momenteel verkrijgbaar via de directe-verkoopsorganisatie van Baan, via de VAR's (wederverkopers) en via de zogenaamde 'solution integrators'. Een volledige lijst van de verkooppartners Baan is te vinden op alliances.baan.com.

Baan zal op BaanWorld'99 de volledige Baan Business Intelligence Suite voorstellen, geïntegreerd met de front- en back-officeprocessen. BaanWorld is het mondiale klantenevenement van The Baan Company en gaat dit jaar door van 10 tot 12 november in Wenen (Oostenrijk).

Over The Baan Company

The Baan Company (Amsterdam: BAAN; Nasdaq: BAANF) werd opgericht in 1978 en is wereldwijd actief als leverancier van bedrijfssoftwareoplossingen. The Baan Company biedt een veelomvattend assortiment van geïntegreerde diensten en uit componenten opgebouwde 'best-in-class' toepassingen die de volledige waardeketen van een organisatie bestrijken - met onder meer elektronisch zakendoen en elektronische handel via het Web, beheer van klantenrelaties, bedrijfsmiddelenplanning (ERP), onderhoud van de aanvoerketen en beheer van het bedrijfskennisbestand. De oplossingen van The Baan Company worden op meer dan 12.000 klantenlocaties over de hele wereld gebruikt en stellen organisaties in staat om de strategische ondernemingsgroei te sturen, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van de bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit van de onderneming als geheel te vergroten.

The Baan Company werkt vanuit twee hoofdkantoren, in Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.). Nadere informatie over de onderneming is te vinden op het World Wide Web op www.baan.com.

Verklaringen in dit persbericht waarin de woorden 'is ervan overtuigd dat', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke voorkomen, zijn op de toekomst gerichte verklaringen ('forward-looking statements') in de betekenis die aan deze term wordt gegeven in de Amerikaanse wet op de beurshandel ('Securities Exchange Act') van 1934 en de latere amendementen van deze wet. Als dusdanig zijn ze onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de uiteindelijke resultaten. Daarom kunnen de feitelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen, ramingen of veronderstellingen die in voornoemde toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Een overzicht van de typische risico's en onzekerheden waarmee The Baan Company wordt geconfronteerd, is te vinden in de openbare verslagen van de onderneming, in dossier neergelegd bij de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten- en beurswezen ('Securities and Exchange Commission'). Het gaat dan onder meer om de meest recente verslagen van The Baan Company op de formulieren 20-F en 6-K.

'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van The Baan Company, en elke handelsnaam, productnaam of naam van een dienst die in dit persbericht wordt vernoemd en waarvan de naam 'Baan' deel uitmaakt, is een handelsmerk en/of eigendom van The Baan Company. Alle andere namen van ondernemingen, producten of diensten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

UNS

Contactpersoon: Robin McDavid, Public Relations van The Baan Company, tel.: +1 408-327-5270, of via e-mail: (press@baan.com)

Website: www.baan.com

(BAANF)