KWF ontvangt bos voor overleden dierbaren

Datum nieuwsfeit: 29-10-1999

STICHTING BOOMFEESTDAG

KWF ontvangt bos voor overleden dierbaren

Stichting Boomfeestdag En Jubilerend Staatsbosbeheer Geven Jubilerend Koningin Wilhelminia Fonds Een Eigen Bos Voor Overleden Dierbaren

In het kader van het jubileum van het Koningin Wilhelmina Fonds zal Peter J. Derksen van de Stichting Nationale Boomfeestdag vanavond tijdens de speciale televisie-uitzending van het Fonds een bijzondere actie aankondigen: 'een Boom voor het Leven'. Als nagedachtenis aan een dierbare die aan kanker is overleden kunnen mensen een buxusboompje (boom voor het leven) bestellen bij de Stichting. Een deel van de opbrengst gaat naar het kankeronderzoek.

Het 100-jarig Staatsbosbeheer schenkt het Wilhelminia Fonds voor ieder gekocht boompje een echte 'boom voor het leven'. De kopers mogen deze 'bomen voor het leven' vervolgens volgend najaar gaan planten op een speciale locatie in boswachterij Roggebotzand in Flevoland en wel tijdens een speciaal te organiseren Memorial-dag. Hiermee wordt het Koningin Wilhelmina-bos gerealiseerd waarin men haar overledene op eigen wijze kan herinneren. Het te ontwikkelen bos zal een minimale oppervlakte krijgen van 20 ha. De Stichting Nationale Boomfeestdag en het Fonds verwachten dat de actie zeker 25.000 bomen (!!) zal gaan opleveren.

Voor meer informatie: Stichting Nationale Boomfeestdag, Peter J. Derksen
06 - 53 35 90 46