Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 29-10-1999

Vrijdag 29 Oktober

WONINGBRAND GEFFEN

Op 28 oktober 1999 omstreeks 18.30 uur rukte de brandweer Maasdonk uit voor een brand in een leegstaande woning aan de Broekstraat te Geffen. Schade bleef beperkt, doch politie stelt onderzoek, omdat vermoedelijk sprake is van brandstichting.

WINKELDIEVEN AANGEHOUDEN OSS

Twee 33 jarige vrouwen uit Oss zijn op 28 oktober 1999 aangehouden ivm winkeldiefstal. De vrouwen hadden in enkele uren tijd voor ruim f 2000,- aan goederen gestolen uit verschillende winkels in het centrum van Oss. Beide vrouwen zijn in verzekering gesteld.

GEWAPENDE OVERVAL HEESCH

Op 28 oktober 1999 omstreeks 20.00 uur heeft een nog onbekende man een tankstation aan 't Dorp in Heesch overvallen. Onder bedreiging met een vuurwapen werd de caissière gedwongen geld te geven. De dader is toen met enkele honderden guldens vertrokken.

MISHANDELING OSS

Een 22 jarige man uit Oss is op 29 oktober 1999 omstreeks 02.30 uur door een nog onbekend persoon mishandeld. De man liep op de Koornstraat te Oss, toen plotseling een auto bij hem stopte, waar enkele personen uitstapten, waarna een van de inzittenden direct op het slachtoffer begon in te slaan. Als gevolg hiervan liep het slachtoffer een flinke hoofdwond op en is overgebracht naar het ziekenhuis in Oss.

AANHOUDING INBREKERS

Op 29 oktober 1999 omstreeks 03.45 uur zijn een 47 jarige man uit Valkenswaard, een 18 jarige man uit Oss , een 43 jarige man uit Luyksgestel en een 19 jarige man uit Eindhoven aangehouden als verdacht van diefstal van speelgoed. De politie wilde de auto van de mannen controleren op de Rusheuvelstraat te Oss. Echter ze probeerden aan de politiecontrole te ontkomen, maar konden na een korte achtervolging met assistentie van enkele andere surveillanceauto worden aangehouden op de Visstraat te Oss. In de auto werd een grote hoeveelheid speelgoed aangetroffen. De mannen zijn ingesloten. De man uit Luyksgestel bleek ook nog in het bezit van een busje traangas. Het aangetroffen speelgoed is vermoedelijk afkomstig van een inbraak in een bedrijf aan de Friezenstraat te Oss in de nacht van 28 op 29 oktober 1999.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN OSS

Op 28 oktober 1999 is een 21 jarige vrouw uit Amsterdam aangehouden ivm diefstal van kleding twv f 300,- uit een winkel aan de Kerkstraat te Oss.

INBRAAK WONING GEFFEN

Bij een inbraak in een woning aan de Kouwe Noord te Geffen in de nacht van 28 op 29 oktober 1999 is een groot geldbedrag weggenomen. Ook hadden de daders nogal wat vernield bij het openbreken van ruimtes. De daders kwamen binnen door een raam te forceren. Een hond die op het terrein liep, hadden ze vergiftigd.

AANRIJDING LETSEL OSS

Bij een aanrijding op de Beethovengaarde te Oss op 29 oktober 1999 omstreeks 08.05 uur is een 11 jarige fietster uit Oss gewond overgebracht naar ziekenhuis. Ze verleende geen voorrang aan een 28 jarige automobilist uit Oss.

PROJECT VERLICHTINGSCONTROLE

Vanaf 1 november 1999 tot eind februari 1999 zal de politie Maasland extra controleren op het voeren van de juiste verlichting, met name van (brom)fietsers. Bij auto's zal speciaal gelet worden op onjuist gebruik van verstralers en mistlichten.