Start bouw 3de/4de fase Zuidwijk Huygenhoek, Heerhugowaard

Hollandsche Beton Groep

29 oktober 1999

Start bouw derde/vierde fase Zuidwijk Huygenhoek, Heerhugowaard

Heerhugowaard - De heer B.G. van Duin, directeur Stichting Woonwaard Noord-Kennemerland, zal op woensdag 3 november de eerste paal slaan voor de bouw van 125 woningen in Heerhugowaard. Dit project betreft de derde en vierde fase van de nieuwe woonwijk Zuidwijk Huygenhoek. De fases zijn onderverdeeld in de deelplannen 'de Zoon' en 'de Bloementuin'. Naar verwachting worden de woningen medio 2000 opgeleverd.

Deze deelplannen zijn ontwikkeld door HBG Vastgoed bv in samenwerking met de gemeente Heerhugowaard. Het project bestaat uit diverse eengezinswoningen en twee-onder-één-kap woningen. De 125 woningen zijn onderverdeeld in 75 koopwoningen, 38 huurwoningen [in opdracht van Stichting Woonwaard Noord-Kennemerland] en twaalf eenheden worden omgebouwd tot gezinsvervangend tehuis [in opdracht van stichting Esdégé- Reigersdaal]. In alle woningen wordt 'schone warmte' toegepast. Dit is een verwarmingssysteem waarmee warmte wordt opgewekt in één of meer warmte/krachtinstallaties en c.v.-ketels. Via een warmtedistributienet wordt de opgewekte warmte aan individuele woningen geleverd. Bij het ontwerp van Zuidwijk Huygenhoek is veel aandacht besteed aan de inrichting van de openbare ruimte, de architectuur, de bereikbaarheid, de veiligheid en de duurzaamheid. De wijk kent veel groenvoorzieningen, waarbij elke buurt zich kenmerkt door eigen beplanting en boomsoorten, zoals wilgen, berken en diverse sierbomen. Het stedenbouwkundig ontwerp is van stedebouwkundig bureau Kuiper Compagnons te Rotterdam.

HBG Vastgoed bv maakt deel uit van HBG Bouw en Vastgoed bv een groepsmaatschappij van HBG, Hollandsche Beton Groep nv, te Rijswijk.