McAfee en NetShield samen in virusbeveiliging Netware

Datum nieuwsfeit: 01-11-1999

Persbericht

Samenwerking tussen Network Associates en Novell om 79 miljoen klanten van Novell te beschermen tegen virusaanvallen

Nieuwe McAfee Total Virus Defense Management Edition en NetShield for NetWare met nieuwe, speciaal voor Novell ontworpen functies

McAfee Total Virus Defense VirusScan en NetShield samengevoegd met NetWare for Small Business en ZENWorks van Novell

Amsterdam, oktober 1999 -- Network Associates (NASDAQ: NETA) heeft drie nieuwe strategische initiatieven aangekondigd, in samenwerking met Novell (NASDAQ: NOVL), om de gebruikers van NetWare te beschermen tegen het groeiende aantal virussen en vijandige programma's. Het gaat om de lancering van nieuwe virusbestrijdingsprogramma's speciaal voor NetWare, om de levering van productcombinaties en de samenwerking met Novell op het niveau van de Novell Solutions Partners. Deze projecten zullen de band tussen Network Associates en Novell versterken en luiden een nieuwe fase in van Network Associates' beleid om alle klanten te beschermen tegen het drastisch toegenomen aantal virussen, onafhankelijk van het besturingssysteem dat ze gebruiken.

Network Associates heeft twee nieuwe virusbestrijdingsprogramma's gelanceerd die speciaal zijn ontworpen voor klanten van Novell die een superieure bescherming tegen virussen verlangen binnen de NetWare-omgeving. NetShield 4.1 for NetWare biedt een complete bescherming tegen virussen op serverniveau met verbeterde, speciaal voor NetWare ontworpen functies. Het programma is goedgekeurd en gecertificeerd door Novell. McAfee Total Virus Defense Management Edition 2.5 biedt bedrijven een nieuwe, gestroomlijnde oplossing voor het verspreiden van anti-virussoftware via NetWare-servers en heeft verbeterde rapporteringsfuncties, waaronder een functie om momentopnamen te maken van de paraatheid van de server.

Network Associates heeft ook bekendgemaakt dat de producten McAfee VirusScan, het meest verkochte product in dit marktsegment, en NetShield, zullen worden geleverd in combinatie met Novells ZENworks en NetWare for Small Business. VirusScan, een van de bekendste en vertrouwdste virusbestrijdingsprogramma's voor de desktop ter wereld, zal worden geleverd in één pakket met ZENworks. De NetShield anti-virussoftware voor de server zal worden opgenomen in NetWare for Small Business van Novell. De gebundelde oplossingen geven de klanten van Novell een bescherming tegen virussen die naadloos aansluit op hun netwerkcomponenten en die in bijzonder weinig tijd en met weinig moeite geïmplementeerd kan worden.

About Network Associates

With headquarters in Santa Clara Calif., Network Associates (Nasdaq: NETA) is the world's largest independent network security and management software company and the eighth largest independent software company overall. Founded in 1989, the company has 2800 employees worldwide. The revenue for FY 98 (ended December 31, 1998) is 990 million US dollar. Network Associates is the culmination of best-of-breed technologies from the world's leading software developers. These leading brands are used by Network Associates' more than 60 million customers around the globe and include McAfee anti-virus, PGP encryption, Gauntlet firewall, Magic Help Desk applications, and the Sniffer family of network analyzers. Network Associates sells its products through a unique suite-based subscription model. The Net Tools Secure and Net Tools Manager suites offer best-of-breed, suite-based network security and management solutions and combine to create Net Tools. The Net Tools suite is the first application for IT departments, centralizing security, policy management, network performance, asset management, and help desk activity within an easy-to-use, integrated, Windows-based systems management environment. Web site: www.nai.com

For more information, please contact:

Suzanne van Donge                    Benita Dreesen
Network Associates International BV Creative
Strategies NV
Tel.:+31 (020) 586 62.15 Tel. +32 (02)
(Suzanne_van_donge@nai.com)
benita@creative-strategies.be