Shell opent nieuw Customer Centre Shell Chemicals Europa

Datum nieuwsfeit: 01-11-1999

01-11-1999

Shell opent nieuw Customer Centre voor Shell Chemicals in Europa

ROTTERDAM - Shell opent vandaag in Rotterdam een nieuw Customer Centre voor Shell Chemicals. Dit is het gevolg van de nieuwe opzet van de commerciële en logistieke activiteiten die Shell Chemicals voor de verkoop van chemische producten in Europa doorvoert.

Belangrijkste onderdeel van die nieuwe opzet is de vorming van een nieuw Customer Centre in West-Europa, verspreid over vier locaties. Naast Rotterdam zijn dat Chester (Engeland), Eschborn (Duitsland) en Provence (Frankrijk). Deze locaties zullen alle op dezelfde manier werken. Ze bieden een compleet pakket aan van dienstverlening aan klanten, variërend van orderverwerking en leveringsadministratie tot technische en financiële diensten. De verkoopactiviteiten zullen evenwel lokaal worden uitgevoerd, om zo dicht mogelijk bij de klant te blijven.

Het kantoor in Rotterdam, dat gevestigd is in de Alexanderpolder, zal ondersteuning bieden aan klanten in de Benelux en Noord-Europese landen. Het biedt werk aan zo'n 120 medewerkers. Naast het Customer Centre is in Rotterdam ook het kantoor gevestigd dat distributie-, logistieke en andere diensten gaat verzorgen voor het gehele Europese Shell Chemicals netwerk.

Door deze veranderingen zullen de chemie-ondernemingen van Shell nog beter in staat zijn hun commerciële activiteiten af te stemmen op de specifieke behoeften van haar klanten. Met de vorming van één Europees Netwerk en het Customer Centre versterkt Shell Chemicals haar vooraanstaande rol in de petrochemie in Europa.