Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 01-11-1999

Maandag 1 November

SNELHEIDSCONTROLE (Vught)

Zondagmiddag is snelheidscontrole gehouden op de Rijksweg N 65 onder Vught. Op deze weg waar 70 km/u gereden mag worden kwamen 658 voertuigen voorbij het controlepunt. Hiervan bleken er 33 te hard te rijden. De hoogste snelheid was 96 km/u.

BRAND IN STAL (Berlicum)

Zondagmiddag is brand uitgebroken in een stal aan Nieuw Laar in Berlicum. Door onbekende oorzaak raakte een stroverspreider oververhit, waardoor het stro dat daar onder lag in brand raakte. Een in de buurt staande loader werd door de brand eveneens beschadigd. De brandweer had het vuur snel onder controle en wist de schade verder te beperken. In de stal stonden een aantal stieren die geen gevaar hebben gelopen.

INBRAAK AUTO (Sint Oedenrode)

Zondag is ingebroken in een auto, die geparkeerd stond aan de Marinannestraat in Sint Oedenrode. Een portier van de auto werd opengebroken. De autoradio-cdspeler werd gestolen.

ILLEGALE VREEMDELINGEN (Sint Oedenrode)

Bij een controle van een bedrijf aan de Jekschotseweg in Nijnsel zijn zondagavond 5 illegale vreemdelingen aangetroffen en een persoon die geen arbeid mocht verrichten. Op het moment van de controle waren totaal 10 personen aan het werk. 5 personen, afkomstig uit Polen en Turkije waren niet in het bezit van de vereiste verblijfspapieren. Het vijftal is voor verder onderzoek ingesloten.

INBRAAK WINKEL (Sint Oedenrode)

Zondagmiddag is ingebroken in een winkel aan Kofferen in Sint Oedenrode. Op een dakterras werd een balkondeur opengebroken. De winkel en de bijbehorende woning werden doorzocht. Een onbekend geldbedrag, bestaande uit verschillende valuta werd gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN (Cromvoirt)

In de nacht van zondag op maandag is een 47-jarige man uit Cromvoirt bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel had gedronken. De man kreeg een rijverbod van 4 uur. De officier van justitie heeft de man een boete van fl. 975,- opgelegd. De controle vond plaats op de Deutersestraat in Cromvoirt.

INBRAAK KANTOOR (Sint Michielsgestel)

In het weekeind is ingebroken in een kantoorpand aan het Petrus Dondersplein in Sint Michielsgestel. Een raam van het pand werd opengebroken, waardoor men binnen kon komen. Twee computersysteemkasten en een monitor werden gestolen.