Multiweb Gebruikers Groep zegt vertrouwen op

Datum nieuwsfeit: 01-11-1999
Van: Edwin Vergers Verzonden: maandag 1 november 1999 3:45 Onderwerp: Multiweb Gebruikers Groep zegt vertrouwen op

Met het laatste persbericht van Multikabel/Multiweb (zie: www.kabelmodem.nl) als druppel die de emmer deed overlopen heeft de gebruikersvereniging van Multiweb/Nedernet VOF haar vertrouwen in de directie van Multiweb/Nedernet VOF opgezegd. Zie onderstaand nieuwsgroepbericht.

De Website van de Multiweb Gebruikers Groep (MGG) is met onmiddelijke ingang op non-actief gesteld. Zie MGG.MULTIWEB.NL

Met vriendelijke groet,

Edwin Vergers, Multiweb-abonnee

----- Oorspronkelijk bericht ----- Van: B. Burkels Nieuwsgroepen: multiweb.kabelinternet Verzonden: zondag 31 oktober 1999 10:46 Onderwerp: Re: en wij dan?

Okee, dan grijp ik deze even aan om het even hier te melden: Zoals ik vannacht al een aantal mensen heb gemailed, ben ik met de MGG gestopt. Dit is het zoveelste geval van een volledig gebrek aan communicatie. (een persbericht van Multikabel over kabelmodems die toch echt door MultiWEB worden geplaatst moet in ieder geval ook naar een GG) Het komt mij voor dat Multiweb de MGG leuk vindt als die MGG gebruikt kan worden om klanten naar door te sturen ("dat staat op de MGG site meneer") maar als het er om gaat diezelfde MGG te informeren, is men niet thuis. Daarnaast worden er _als_ er gesproken wordt, halve waarheden verteld of cruciale informatie achtergehouden, en daar leen ik mij niet voor. Dat is dus inderdaad ook de reden waarom ik zelf bij het derde overleg niet aanwezig was.

Meer en meer dreef de informatievoorziening naar MGG op een paar mensen bij Multiweb (Rene Paap, Ruud Geurtsen) die zo af en toe wat zaken doorspeelden, maar dat is natuurlijk bij lange na niet voldoende. Het persbericht van gisteren was dus de bekende druppel.

Het feit dat ik hier nog steeds 22 e-mails "open" heb staan aan Multiweb (varierend in ouderdom van 3 maanden tot 2 weken) die nooit werden beantwoord, zegt in dat verband eigenlijk al voldoende. Het mag toch niet zo zijn dat ik dan maar weer de telefoon moet pakken om Rene Paap te bellen die dan voor mij gaat uitzoeken hoe of wat?

Kort gezegd: Ik heb er geen vertrouwen in dat Multiweb de MGG als serieuze gesprekspartner beschouwt of zal gaan beschouwen, alle mooie woorden ten spijt. Misschien dat er inderdaad als vereniging meer slagkracht kan worden ingebracht, maar dan wordt het toch een soort KPN/Opta-relatie: See you in court. Blijkbaar kan het niet op een manier waarbij de gesprekspartners positief en constructief aan een overleg deelnemen. Ronduit ergerlijk is het dan dat er een gesprekspartner blijkt te zijn die zich positief en constructief opstelt in het overleg, maar die daar dus niets of erg weinig van meent.

Iedereen die graag wil zeggen "Ik zei het toch?" mag dat nu even in koor doen (graag op toon en in de maat), en dan is het wat mij betreft schluss.

Oh ja: De MGG zoekt nog iemand die de e-mails wil ophalen en beantwoorden/doorspelen, en de website wordt vanaf heden ook niet meer door mij bijgewerkt.