Politiebericht Hollands Midden

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999

· Hollands Midden

Aanrijding met letsel Valkenburg
Op maandag vond omstreeks 15.30 uur een aanrijding plaats op de Voorschoterweg. Een 51 jarige automobiliste uit Leiden kwam vanuit de richting Leiden en wilde afslaan. Zij verleende hierbij geen voorrang aan een 31 man uit Leiderdorp die met zijn vrachtwagen vanuit de andere richting naderde. Een aanrijding was het gevolg. De vrouw, met nog een 27 jarige inzittende uit Leiden, zijn voor controle overgebracht naar het LUMC.

Man overvallen Alphen
Een 45 jarige restauranthouder uit Alphen is maandag rond 22.30 uur overvallen door twee onbekende gemaskerde mannen. Het slachtoffer werd toen hij op de parkeerplaats van de Langewerk uit zijn auto stapte overvallen. Hij werd geslagen en zijn auto ingeduwd. In de auto moest hij zijn dagopbrengst afgeven. Na een korte rit werd hij op het doodlopende gedeelte van de Koperweg uit zijn auto gezet. De daders gingen er met de grijze Alfa Romeo 164 auto vandoor. De auto is kort daarna aangetroffen op de Krammer. Het slachtoffer heeft een passant aangesproken die voor hem de politie belde. Het slachtoffer is uiteindelijk met de schrik vrijgekomen. Van de daders is niets bekend. De politie verzoekt getuigen zich te melden via telefoonnummer 0172-484585.

Brandstichting clubgebouw vogelvereniging Zevenhuizen Zondag rond het middaguur ontstond brand bij het clubgebouw van vogelvereniging ‘Zang en Kleur’ aan de Zuidplasweg. De brand ontstond bij de toegangsdeur. Door ingrijpen van de brandweer kon worden voorkomen dat het gebouw in vlammen opging. Wel is er de nodige brandschade ontstaan. De politie gaat uit van brandstichting. De politie zou graag in contact komen met mensen die mogelijk iets weten of gezien hebben van de brandstichting. Zij kunnen bellen naar 0180-630900.

Inbreker in gestolen auto aangehouden Haastrecht Gisteren heeft de politie op de A12 onder Abcoude een 31-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden. De man reed in een BMW die vorige week donderdag op vrijdag na een inbraak in een woning aan de Julianalaan in Haastrecht werd gestolen. Bij deze inbraak werd ook audio en videoapparatuur weggenomen. De man is ingesloten in het bureau te Schoonhoven en wordt verhoord.

Noot voor de redactie/

Noot voor redacties