Ernstig gewonde bij bedrijfsongeval in Veendam

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Veendam 11/02/99

Ernstig gewonde bij bedrijfsongeval/
Man bekneld in bodemfrees

Dinsdag 2 november 1999

Een 37-jarige man uit Annerveenschekanaal, werknemer van een hoveniersbedrijf uit Annen, is vanmorgen ernstig gewond geraakt bij een bedrijfsongeval. De man was in een park aan de Jan Salwaweg in Veendam bezig met grondwerkzaamheden. Daarbij maakte hij gebruik van een gemotoriseerde bodemfrees. Door nog onbekende oorzaak is de man tijdens zijn werkzaamheden gestruikeld en onder de machine terechtgekomen. Hij raakte met beide benen bekneld in het werktuig en moest door een traumateam van het Refaja Ziekenhuis in Stadskanaal worden losgemaakt. Daarbij moest een deel van een been van de man worden geamputeerd. Met ernstige verwondingen aan zijn andere been is hij overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Het onderzoek naar de toedracht van het ongeval is door de politie overgedragen aan de arbeidsinspectie.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting telefoon 0 50 - 5 995 010