Petroplus heeft 75% belang in Tango genomen

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999

Dinsdag 2 november 1999

Petroplus heeft 75% belang in Tango genomen

Petroplus International N.V. heeft via Petroplus Participatie B.V. een belang van 75% in Tango C.V. te Rotterdam genomen. Hiermee is een bedrag gemoeid van 375.000 Euro. Petroplus Participatie treedt op als stille vennoot in Tango C.V.

Tango heeft een nieuw concept ontwikkeld voor onbemande tankstations gericht op de particuliere tanker. Dit nieuwe concept heeft op dit moment veel aandacht in de pers omdat het initiatief aansluit bij de voorstellen van de MDW-werkgroep Benzinemarkt. Het eindrapport van deze werkgroep “Een concurrerende benzinemarkt dicht bij huis” is op 21 oktober jl. door de ministers van Economische Zaken en Financiën gestuurd aan de Tweede Kamer.

De introductie van Tango komt op een moment dat veel tankstations in Nederland nog niet voldoen aan de gestelde milieueisen waaraan reeds per juli 1999 voldaan had moeten zijn. Verwacht wordt dat met name in deze groep de nodige ondernemers geïnteresseerd kunnen worden voor het nieuwe concept. Bij deze groep ontbreekt de economische basis voor modernisering van de bemande operatie, maar de geringere investeringen en de lagere kosten van de onbemande vorm maken het in veel gevallen wel mogelijk om de brandstofverkoop door te zetten.

Tango C.V. heeft zich tot doel gesteld het eerste jaar 15 stations te openen.

Profiel Petroplus International N.V.
Petroplus International N.V. is een onafhankelijke oliemaatschappij die zich richt op een aantal niches binnen de Europese energiemarkt. De kernactiviteiten van Petroplus International zijn de raffinage, handel, groothandel, opslag en distributie van ruwe olie, petroleum producten en petrochemische producten. De onderneming heeft als doelstelling de grootste onafhankelijke oliemaatschappij van Europa te worden. Petroplus heeft vestigingen in meer dan 20 landen en hoofdkantoren in Rotterdam, Hamburg (Duitsland) en Houston (USA). Petroplus International heeft 514 mensen in dienst. Petroplus International is sinds 14 juli 1998 genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs.

Voor nadere informatie:
Dhr. Ton Barten, Director Business Development