VNG vindt geen millennium fouten gemeenteprogrammatuur

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999

VNG Millenniumtesten

Bron: VNG

Samenvatting: Geen millennium fouten gevonden in centraal geteste gemeenteprogrammatuur die problemen kunnen veroorzaken in de bedrijfsvoering na 1 januari 2000

De uitkomsten van de testen van GBA - applicaties zijn verwerkt in een uitvoerig rapport. Dit rapport is op 28 oktober 1999 naar alle gemeenten gezonden.

De rapporten met betrekking tot het testen van de Financiële applicaties (GISFA, FIBER, FIS4U, FIN+, PROFIN, GLOBIT FBS, Eagle en FAS) zijn nog niet klaar.

Evenmin zijn de rapporten voor de Heffingen en Inningen applicaties (GISVG, GISBI, VGS4U, GH+1.9, PROBEL, GLOBIT VHS/VWS, GHA TAX/WOZ) klaar. De applicatie GH+2.1 is niet getest door een tekort aan beschikbare gemeentelijke applicatiedeskundigen. De gemeenten die GH+2.1 gebruiken zijn hier over al geinformeerd.

De verwachting is dat de rapporten met betrekking tot de applicaties Financiën, Heffingen en Inningen in de week van 22 november 1999 of in de daaropvolgende week beschikbaar komen.

Wel is langs informele, betrouwbare zijde vernomen dat de VNG weliswaar enkele bestaande programmeer fouten heeft ontdekt welke kennelijk in de praktijk (nog) niet tot problemen hebben geleid, maar dat in de bovengenoemde applicaties zich geen millennium fouten voordoen die problemen kunnen veroorzaken in de bedrijfsvoering na 1 januari 2000.

Aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend.