Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999

Dinsdag 2 November

BOSSCHENAAR BELEDIGT AGENTEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is op de Hinthamerstraat in 's-Hertogenbosch een 36-jarige inwoner uit die plaats aangehouden wegens belediging. De man schold passerende agenten zonder enige reden uit voor "kankerlijers". Hij is aangehouden en ingesloten.

VERNIELER BEDREIGT AGENTES ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond heeft een in verband met vernieling aangehouden 22-jarige verdachte twee agentes bedreigd met verkrachting. De man werd kort daarvoor aangehouden voor vernieling van twee ruiten in zijn ouderlijke woning aan de Aert van Nesstraat in 's-Hertogenbosch. Zijn ouders hadden hem enige tijd geleden de deur gewezen en hij wilde nu tegen hun wil naar binnen. Toen de deur niet werd opengedaan vernielde hij een tweetal ruiten van de voordeur. De gewaarschuwde agentes hielden de verdachte aan. Tijdens het transport naar het bureau gedroeg hij zich zeer lastig. Hij spuugde naar de agentes en dreigde hen met verkrachting. Op het bureau probeerde hij een hulpofficier van justitie te bespugen. De man is ingesloten.

BALDADIGE JEUGD ZET AUTO MIDDEN OP STRAAT ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond heeft een groep baldadige jeugd op de Kwartierenlaan in 's-Hertogenbosch een auto midden op straat gezet. Het groepje trof de auto kennelijk niet afgesloten aan en duwde het voertuig de rijbaan op. Midden op de weg zetten zij de auto op de handrem en gooiden de portieren op slot. Agenten achterhaalden de eigenaar van de auto die zijn voertuig weer op een parkeerplaats zette. De jeugdigen waren inmiddels verdwenen.

WINKELDIEF GEBRUIKT KINDERWAGEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is een 35-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch op de Hinthamerstraat in zijn woonplaats aangehouden voor diefstal van een jas uit een kledingzaak. De man verstopte onder zijn kind in de kinderwagen een tas met de gestolen jas. Bij het passeren van de alarmpoortjes ging het alarm af. De man is aangehouden.

MISHANDELING ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is een 12-jarige jongen op de Vierde Hambaken in 's-Hertogenbosch mishandeld door een ongeveer evenoude jongen. Het slachtoffer fietste naar huis en werd onderweg uitgescholden door zijn leeftijdsgenoot. Omdat dit wel vaker voorkwam reageerde de jongen daar verbaal op. De leeftijdsgenoot kwam naar het slachtoffer toegerend en sloeg hem op zijn oog. De 12-jarige jongen hield een gezwollen oog aan de klap over.

DIEFSTAL BEDRIJFSWAGEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is vanaf het Rompert Park in 's-Hertogenbosch een witte bedrijfswagen, merk Toyota Lite Ace, met het kenteken VN-71-SK ontvreemd.

POGING TOT DIEFSTAL BRANDKAST ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is ingebroken bij een bouwbedrijf aan de Hervensebaan in 's-Hertogenbosch. De daders hebben getracht vanuit een kantoorruimte een brandkast mee te nemen. Kennelijk zijn zij in hun werkzaamheden gestoord en zijn er met achterlating van de brandkast vandoor gegaan.

MAN PROBEERT ONDERDAK AF TE DWINGEN ('s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag heeft een 46-jarige man zonder vaste woon-of verblijfplaats geprobeerd onderdak af te dwingen op het politiebureau aan de Vogelstraat in 's-Hertogenbosch. De man vroeg onderdak op het bureau. Een agent maakte hem duidelijk dat het politiebureau daarvoor niet de aangewezen plek was, waarop de man het bureau verliet. Een minuut later kwam hij terug met de melding dat hij dertig pillen had ingenomen. De politie heeft in overleg met een GGD-arts een ambulance laten komen die de man naar het ziekenhuis heeft gebracht. Hoe het verder met de man is afgelopen is niet bekend.

DIEFSTAL COMPUTER (Rosmalen)

Van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Raadhuisstraat in Rosmalen. Uit het pand is een complete computer ontvreemd.

WINKELDIEFSTAL, ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een 41-jarige Bosschenaar aangehouden. De man had bij een supermarkt aan de Rompertpassage voor F 70.= aan levensmiddelen weggenomen. Hij is na verhoor heengezonden.