Alcatel voegt nieuwe dimensie aan haar call center toe

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999
Alcatel

Alcatel voegt nieuwe dimensie aan haar call center activiteiten toe

Rijswijk, 2 november 1999 - Alcatel heeft haar call center activiteiten uitgebreid met call center solutions services rond het recentelijk overgenomen Orda-m. De combinatie van de toonaangevende technologie van de Alcatel Omni4400 producten en de uitbreiding van de aangeboden diensten voegt een nieuwe dimensie toe aan de Alcatel call center activiteiten.

Call centers spelen in toenemende mate een belangrijke rol in de strategie van veel bedrijven in de snelst groeiende segmenten zoals banken & verzekeringen, telecommunicatie, telemarketing en retail distributie. De basis van succes van een call center ligt in een uitstekend begrip van klant-relaties, innovatieve systeem integratie en een hoge service graad, het is juist deze kracht die de nieuwe dienst van Alcatel in zich verenigd.

Orda-m, met kantoren in Nederland, België en Frankrijk, heeft een zeer diepgaande kennis van de functionele vereisten van call centers. Het bedrijf heeft een omvangrijke referentielijst van op call centers gebaseerde customer relations systemen voor diverse hightech bedrijven waaronder: Hewlett-Packard, Bull, Rank Xerox, Honeywell, Universal Electronics. Maar ook voor telemarketing service providers als Aos, Experian, TMS (Tesselaar Marketing Servies), Telemarketing Sales Force, MarktSelect (Graydon), Infotrade (Dun & Bradstreet) en telecom operators als France Telecom en KPN Telecom en ditributeurs als Unliver en Maximo.

De afgelopen jaren heeft Orda-m een leidende positie opgebouwd op het gebied van call centers voor financiële instellingen. Onder de klanten bevinden zich Interpolis (Rabobank), Banque Sovac, Credit Lyonnais, Wafabank, Credit Suisse, Generale Bank, CGER (Fortis) KBC Bank en Gemeentekrediet.

Rob Timmermans, directeur van Alcatel Telecom Nederland is verheugd met de uitbreiding van de activiteiten op het gebied van call centers: "Ook in Nederland zien we de 10 medewerkers van Orda-m en de expertise die ze meebrengen als zeer welkom. Deze expertise gecombineerd met de technologisch superieure Alcatel Omni4400 producten en de al aanwezige kennis maakt het mogelijk ons gezamenlijke doel te behalen: het optimaliseren van convergerende voice en data oplossingen ten behoeve van onze klanten op een pragmatische en alomvattende wijze. Daarnaast versterken we onze positie op de Nederlandse markt."

De binnen Orda-m opgebouwde expertise omvat alle applicaties die binnen een call center omgeving te vinden zijn, variërend van telemarketing, incasso, order intake, tele-account management, customer support, tele-banking, en claim handling. Daarnaast is uitgebreide CTI kennis aanwezig. Orda-m is zeer succesvol gebleken bij de implementatie van voice en data synchronisatie in omgevingen met meerdere locaties. Deze kennis en ervaring in complexe data-integratie projecten maakt het de CMS-groep van Alcatel mogelijk nog effectiever samen te werken met system-integrators. De kwaliteit van de Orda-m implementaties, gebaseerd op standaard methodes en proces mechanismen, heeft de afgelopen drie jaar een vlekkeloze staat van dienst opgeleverd, wat heeft geleid tot een grote klanttevredenheid.

De Orda-m implementatie bij Bacob is bekroond met de prijs voor de beste CTI oplossing van 1998 door de grootse CTI associatie van Europa, Actius (Association of CTI users and Suppliers).

In vervolg op de uitbreiding van het All-in-One(tm) diensten aanbod en de samenwerkings-verbanden met leidende service providers illustreert deze versterking nogmaals de capaciteit van Alcatel om haar klanten, waar dan ook ter wereld te voorzien van diensten die een hoge toegevoegde waarde betekenen.

"Alcatel versterkt vandaag haar Call Center aanbod waardoor het nu een belangrijke speler is in deze snel groeiende markt"; zegt Dirk Wauters, directeur van Alcatel's Service en Distributie activiteiten. "Met deze nieuwe diensten kunnen we onze klanten, wereldwijd de voordelen bieden van een breder aanbod in Call Center mogelijkheden gebaseerd op onze leading-edge technologie en uitgebreide ervaring".

Voor meer informatie: Alcatel Nederland, tel. 070 - 3079231 of (alcatel.pr@alcatel.nl)